În România salariul minim lunar nu acoperă coșul minim de consum.
De altfel, în lipsa unei prevederi legale, nimeni nu mai calculează valoarea coșului minim de consum. Salariul minim pe economie nu are nicio fundamentare. O mârșăvie. Cetățenii muncesc o lună și nu pot, din salariul minim, să-și acopere nici măcar cheltuielile de subzistență. Dar clamează unii, oricând, oricum, că le pasă de cei mulți! O glumă tristă! Cum să creadă sătulul flămândului?!
Pe 16 mai 2017 majoritatea PSD & ALDE din Camera Deputaților a respins Proiectul meu de Lege , înregistrat pe 5 aprilie 2016 privind abrogarea art.23 lit.a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.11/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, pe scurt, introducerea ”Art. 2. - Coşul minim de consum lunar se evaluează anual de către Institutul Naţional de Statistică şi Studii Economice, iar valoarea acestuia se aprobă prin hotărâre a Guvernului.”
Este imperios necesar să cunoaștem gradul de sărăcie al românilor. Altfel, Art. 47 din Constituția României care prevede că ”(1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.” rămâne doar un deziderat nicicând realizat.
În România sunt în jur de 1,2 milioane de angajați cu salariu minim. În timp ce Guvernele se joacă de-a coșul minim, peste jumătate dintre copiii români (51%) trăiesc sub spectrul sărăciei, iar unii chiar în sărăcie extremă, care le limitează dreptul la creștere și dezvoltare fizică normală.
16.05.2017
respins de catre Camera Deputatilor
rezultat vot (pentru respingere):
pentru=260, contra=0, abtineri=0
16.05.2017 | respins de catre Camera Deputatilor rezultat vot (pentru respingere): pentru=260, contra=0, abtineri=0 |
Coşul minim de consum lunar este un indicator deosebit de important prin faptul că:
– exprimă:
1) nivelul şi evoluţia indicelui naţional al preţurilor de consum pentru bunurile şi serviciile de strictă necesitate pentru traiul (raţional, sănătos al) populaţiei;
2) nivelul general al consumului, al „minimului costului vieţii”;
3) indicele general al preţurilor şi al tarifelor (indicele preţurilor şi al tarifelor cu amănuntul);
– stă la baza fundamentării:
1) salariului de bază minim pe economie,
2) a politicii salariale şi
3) a altor politici în domeniul social.
https://www.senat.ro/FisaSenator.aspx?ParlamentarID=0e8578f8-3b96-49d2-9391-636ff922b861
http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?idp=16068
https://www.senat.ro/legis/PDF/2016/16L354CR.pdf (amendamente admise)
http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=7788&idm=19