Producatorii europeni de camioane, printre care pi Daimler, Volvo, Renault, sunt pusi în fasa celei mai mari amenzi de cartel din istoria Uniunii Europene, scrie Financial Times.
Amenda ar putea fi impusa în câteva saptamâni, pe fondul acuzațiilor ca marile companii au setat prețurile și au conspirat pentru a întârzia noile echipamente de control al emisiilor.
Amenda ar putea atinge un record de 1,4 miliarde de euro, în urma unui dosar care analizeaza cei șase producatori dominanți europeni înca din 1997.
Potrivit legislației UE, cartelurile pot primi amenzi de pâna la 10% din veniturile globale, ceea ce înseamna ca amenda maxima pe care producatorii de camioane o pot primi este de 10,7 miliarde de
euro, scrie FT, potrivit Mediafax.
Printre companii, DAF a pus deoparte 945 de milioane de dolari pentru a plati eventualele penalitați, în timp ce Daimler a pregatit 672 mil. dolari, Iveco 500 mil. dolari, Volvo 444 mil. dolari, potrivit FT. Scania, divizia de camioane de la Volkswagen, a anunțat ca înca nu a pus deoparte bani pentru amenzi.
Producatorul MAN este cel care ar fi semnalat neregulile și este posibil sa scape de amenda.