Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANI intră în forță: Încă un lot de aleși locali incompatibili

ultima ora

Agenția Naționalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum ºi indicii privind existența conflictului de interese de naturã penalã în cazul a opt foști și actuali aleși locali, dupã cum urmeazã:

1. CÃLIN MARIN, primar al comunei Vlãdeni, județul Dâmbovița - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL

În calitate de primar, a semnat contractele de asistențã juridicã încheiate între primãria comunei Vlãdeni și Cabinet Individual de Avocaturã „Adrian Chițescu”, reprezentantul legal al lui CÃLIN MARIN în dosarul penal al Parchetului de pe lângã Curtea de Apel Ploiești și în fața Agenției Naționale de Integritate, persoana evaluatã având astfel posibilitatea sã anticipeze realizarea unui folos pentru sine, dar și pentru Cabinetul de Avocaturã “Adrian Chițescu”, persoana evaluatã având o relaþie de angajament cu acesta la data semnãrii contractelor de asistențã juridicã.

Acuzații GRAVE: Uber este investigată PENAL în SUA

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 și art. 76, alin (1) din Legea nr. 161/2003, coroborat cu art. 75, lit. b) din Legea nr. 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Ploiești în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre CÃLIN MARIN a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

2. ANTON COSTICÃ-ADRIAN, primar al comunei Vulturești, județul Vaslui - INCOMPATIBILITATE

Începând din data de 18 iunie 2012, deține simultan funcția de primar și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul Anton C. Costicã-Adrian Întreprindere Individualã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

3. ȘOANCÃ ȘTEFAN VIOREL, actual consilier local și fost primar al comunei Drãghiceni, județul Olt - INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitãrii mandatului de primar 2012 – 2016, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Geoșel Mãceșanu S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

4. POPA IOAN, actual consilier local și fost viceprimar al comunei Ion Neculce, județul Iași

Înfrângerea lui Marine Le Pen, EXPLICATĂ de tatăl acesteia: Mesaj PUTERNIC al candidatei

INCOMPATIBILITATE

În perioada 01 noiembrie – 24 decembrie 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de persoanã fizicã autorizatã la Popa I. Ioan Persoanã Fizicã Autorizatã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) ºi art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003.

5. ȚEPELUȘ GEORGETA, consilier local al comunei Sãrmaș, județul Harghita - INCOMPATIBILITATE

În perioada 23 iunie – 14 august 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în aparatul de specialitate al primarului comunei Sãrmaș, județul Harghita, încãlcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) ºi art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

6. SÎNCULEI DUMITRU, fost consilier local/viceprimar al comunei Corlãțeni, județul Botoșani - INCOMPATIBILITATE

În perioada 11 mai 2015 – 30 martie 2016, a deþinut simultan funcþia de viceprimar ºi calitatea de administrator al S.C. Agricola Sînculei S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

7. BRÎNZEI PETRU, fost consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Cornereva, județul Caraș-Severin - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL

În calitate de consilier local, a votat în anul 2013, Proiectul de hotãrâre privind aprobarea închirierii unor suprafețe de teren din golul alpin al comunei Cornereva cãtre persoane fizice.

Ulterior aprobãrii hotãrârii de consiliu a fost încheiat contractul de concesiune pentru terenuri - categoria de folosințã pãșune între Consiliul local al comunei Cornereva în calitate de propietar și persoana evaluatã, în calitate de concesionar.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 și cu art. 75 și art. 77, alin. (1) din Legea 393/2004.

De asemene, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Caraș-Severin în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre BRÎNZEI PETRU a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

8. CAZACU FLORIN LAURENȚIU, fost consilier local (viceprimar) al comunei Rãsmirești, județul Teleorman - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL

În calitate de consilier local, a luat parte la deliberarea ºi adoptarea Proiectului de hotãrâre privind închirierea suprafeței de pãșune cãtre Asociația Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmirești, județul Teleorman, asociație în cadrul cãreia persoana evaluatã deține calitatea de membru și Președinte.

Ulterior aprobãrii hotãrârii de consiliu, a fost încheiat Contractul de închiriere între Consiliul local al comunei Rãsmirești, în calitate de proprietar și Asociația Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmirești, județul Teleorman, reprezentatã prin Cazacu Florin Laurențiu, în calitate de chiriaș.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 și cu art. 75 lit. b) și f) și art. 77, alin. (1) și alin (2) din Legea 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Teleorman în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre CAZACU FLORIN LAURENȚIU a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. SÎNCULEI DUMITRU și ANTON COSTICÃ-ADRIAN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Agenția Naționalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum ºi indicii privind existența conflictului de interese de naturã penalã  în cazul a opt foști și actuali aleși locali, dupã cum urmeazã:
1.  CÃLIN MARIN, primar al comunei Vlãdeni, județul Dâmbovița
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL
În calitate de primar, a semnat contractele de asistențã juridicã încheiate între primãria comunei Vlãdeni și Cabinet Individual de Avocaturã „Adrian Chițescu”, reprezentantul legal al lui CÃLIN MARIN în dosarul penal al Parchetului de pe lângã Curtea de Apel Ploiești și în fața Agenției Naționale de Integritate, persoana evaluatã având astfel posibilitatea sã anticipeze realizarea unui folos pentru sine, dar și pentru Cabinetul de Avocaturã “Adrian Chițescu”, persoana evaluatã având o relaþie de angajament cu acesta la data semnãrii contractelor de asistențã juridicã.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 și art. 76, alin (1) din Legea nr. 161/2003, coroborat cu art. 75, lit. b) din Legea nr. 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Ploiești în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre CÃLIN MARIN a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.
2.  ANTON COSTICÃ-ADRIAN, primar al comunei Vulturești, județul Vaslui
INCOMPATIBILITATE
Începând din data de 18 iunie 2012, deține simultan funcția de primar și calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul Anton C. Costicã-Adrian Întreprindere Individualã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
3.  ȘOANCÃ ȘTEFAN VIOREL, actual consilier local și fost primar al comunei Drãghiceni, județul Olt
INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitãrii mandatului de primar 2012 – 2016, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Geoșel Mãceșanu S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
4.  POPA IOAN, actual consilier local și fost viceprimar al comunei Ion Neculce, județul Iași
INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 noiembrie – 24 decembrie 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de persoanã fizicã autorizatã la Popa I. Ioan Persoanã Fizicã Autorizatã, încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) ºi art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003.
5. ȚEPELUȘ GEORGETA, consilier local al comunei Sãrmaș, județul Harghita
INCOMPATIBILITATE
În perioada 23 iunie – 14 august 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncã în aparatul de specialitate al primarului comunei Sãrmaș, județul Harghita, încãlcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) ºi art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.
6. SÎNCULEI DUMITRU, fost consilier local/viceprimar al comunei Corlãțeni, județul Botoșani
INCOMPATIBILITATE
În perioada 11 mai 2015 – 30 martie 2016, a deþinut simultan funcþia de viceprimar ºi calitatea de administrator al S.C. Agricola Sînculei S.R.L., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
7.  BRÎNZEI PETRU, fost consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Cornereva, județul                          Caraș-Severin
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL
În calitate de consilier local, a votat în anul 2013, Proiectul de hotãrâre privind aprobarea închirierii unor suprafețe de teren din golul alpin al comunei Cornereva cãtre persoane fizice.
Ulterior aprobãrii hotãrârii de consiliu a fost încheiat contractul de concesiune pentru terenuri - categoria de folosințã pãșune între Consiliul local al comunei Cornereva în calitate de propietar și persoana evaluatã, în calitate de concesionar.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 și cu art. 75 și art. 77, alin. (1) din Legea 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Caraș-Severin în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre BRÎNZEI PETRU a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.
8.  CAZACU FLORIN LAURENȚIU, fost consilier local (viceprimar) al comunei Rãsmirești, județul Teleorman
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL
În calitate de consilier local, a luat parte la deliberarea ºi adoptarea Proiectului de hotãrâre privind închirierea suprafeței de pãșune cãtre Asociația Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmirești, județul Teleorman, asociație în cadrul cãreia persoana evaluatã deține calitatea de membru și Președinte.
Ulterior aprobãrii hotãrârii de consiliu, a fost încheiat Contractul de închiriere între Consiliul local al comunei Rãsmirești, în calitate de proprietar și Asociația Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmirești, județul Teleorman, reprezentatã prin Cazacu Florin Laurențiu, în calitate de chiriaș.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 și cu art. 75 lit. b) și f) și art. 77, alin. (1) și alin (2) din Legea 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila sãvârșire a infracțiunii de conflict de interese, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Teleorman în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre CAZACU FLORIN LAURENȚIU a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.


Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.