Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Asociația Magistraților, solicitare de urgență, după decizia CCR pe OUG 13

CCR

Curtea Constituțională a României a publicat motivarea pe sesizarea conflictului juridic între instituțiile statului, în chestiunea OUG 13. Plecând de la această motivare a CCR, Asociația Magistraților solicită începerea unei analize cât mai prin care să se stipuleze ca ”Independenţa să fie independenţă, indiferent despre care putere în stat vorbim”.

Citește și: DNA, atacată din Statele Unite şi pârâtă la CCR: 'Vrea atribuţiile procuraturii comuniste'

Citește și: Victor Ponta, ironie pentru omul din PSD cu cele mai frecvente apariții la TV: 'Poate nu mai știe'

Citește și: EXCLUSIV - Demisia lui Victor Ponta din PSD/ DOCUMENT

"Ar trebui acest conflict juridic de natură constituţională să ne pună întrebări serioase despre problemele din interiorul sistemului? În primul rând, să recunoaştem că nu-i deajuns să rămânem la nivel de întrebări, ci trebuie să dăm răspunsuri, după cum nu-i de ajuns să găsim răspunsuri dacă nu le punem în aplicare. Iar pentru asta este nevoie, cu prioritate, de o analiză aprofundată, detaliată, la nivelul Consiliului Superior al Magistraturii, cu stabilirea unor concluzii concrete care să poată fi transpuse şi în Legile Justiţiei (tocmai aflate în lucru), aşa încât independenţa să fie independenţă, dar nu mai mult de atât, indiferent despre care putere în stat vorbim", se arată într-un comunicat de presă transmis de Asociaţia Magistraţilor din România (AMR) condusă interimar de judecătorul Andreea Ciucă.

Cenzurarea unei ordonanţe de urgenţă este atributul Parlamentului, mai transmit magistraţii.

"Stabilind starea de fapt, Curtea a prezentat datele concrete ale dosarului penal, rezultând că, la momentul sesizării parchetului – DNA –, în denunţ nu exista nicio faptă de competenţa acestuia, ci a fost adăugată numai în completarea denunţului – a doua zi –, fiind cuprinsă în ordonanţa de începere a urmăririi penale, precum şi că, ulterior, în ziua în care a dat o ordonanţă de extindere a urmăririi penale, pentru alte trei infracţiuni din care niciuna nu era de competenţa DNA, procurorul a dispus şi declinarea competenţei la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, «tocmai pentru că nu era îndrituit să efectueze urmărirea penală»(nici pentru infracţiunile cu privire la care de-abia dispusese extinderea urmăririi penale). În consecinţă, în pofida susţinerilor parchetului - care a arătat că urmărirea penală a fost începută, «observând că nu există niciun impediment de natură să paralizeze acţiunea penală» -, Curtea Constituţională a statuat că «Ministerul Public, ca parte a autorităţii judecătoreşti, s-a considerat competent să verifice oportunitatea, respectarea procedurii legislative şi, implicit, legalitatea adoptării ordonanţei de urgenţă a Guvernului. O astfel de conduită echivalează cu o încălcare gravă a principiului separaţiei puterilor în stat, garantat de art.1 alin.(4) din Constituţie, deoarece Ministerul Public nu doar că îşi depăşeşte atribuţiile prevăzute de Constituţie şi de lege, dar îşi arogă atribuţii ce aparţin puterii legislative sau Curţii Constituţionale»", potrivit sursei citate.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.