Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Bombele pe roți din București

În urmă cu două zile, un tramvai a luat foc în sectorul 6, în apropierea mall-ului AFI Cotroceni din București. 5 persoane au fost rănite, iar în urma incidentului, președintele C.A. RATB a demisionat iar Direcția Achiziții din PMB a fost demisă de Gabriela Firea.

Astea sunt datele reci are incidentului nefericit. În spatele lor însă, se remarcă în primul rând un sentiment de nepăsare din partea autorităților. Iar atunci când totuși decidenții noștri se hotărăsc să se implice, nu fac decât să dea dovadă de incompetență. Cel mai recent exemplu  a avut loc în urmă cu două săptămâni, când licitația pentru achiziționarea a 400 de autobuze a fost anulată din cauză că angajații primăriei au uitat să prelungească perioada de depunere a ofertelor.

Transportul în comun din București este format, în mare parte, din adevărate bombe pe roți. Jumătate din parcul auto de tramvaie zace nefuncțional. Celelalte tramvaie nu se află într-o stare mai bună decât cel care a luat foc în urmă cu două zile. Cu toate acestea, în trei ani au fost achiziționate doar 10 tramvaie.

Problema însă s-ar putea rezolva și altfel decât prin cumpărarea de tramvaie noi, după cum remarcă președintele PNL Sector 6, Cornel Pieptea, pe pagina sa de Facebook:

„Ce se mai întâmplă cu uzina de reparații a RATB care ar trebui să asigure reparațiile majore ale tramvaielor? 
Uzina are capacitatea de a moderniza tramvaiele existente la standardele actuale de calitate, oferind o perioadă de funcționare de minim 10 ani, la un cost de maxim 25% față de cel de achizitie a unuia nou.
Cu toate astea, în ultima perioadă se discută doar de achiziția de tramvaie noi, neglijându-se total posibilitatea de valorifica resursele acestei fabrici cu 800 de angajați experimentați. Viziunea municipalității se pare ca nu include și opțiunea reactivării fabricii de tramvaie URAC deținută de Primăria Municipiului București!”

Așadar, avem 800 de angajați plătiți din bani publici, specializați pe o arie atât de necesară Bucureștiului: întreținerea și modernizarea parcului auto. Într-un timp în care atâtea tramvaie și autobuze zac stricate în parcul auto, când altele iau foc pe traseu și când se ratează licitații pentru achiziția unora noi, lipsește doar ca cei din conducerea primăriei să decidă ca acești angajați să-și facă treaba la care se pricep.

Dacă reparația tramvaielor noi nu oferă atât de multe „oportunități” pentru municipalitate precum achiziția unora noi, măcar această a doua soluție să fie pusă în practică. Altfel, problema transportului în comun pentru București este asemeni problemei autostrăzilor pentru România. Toată lumea vorbește despre ele, teoretic există fonduri atât europene cât și din bugetul de stat pentru implementare și cu toate astea...nimic nu se întâmplă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.