Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Campania 'Dialog cu diaspora', în prima jumătate a anului

MAE

Ediţia 2017 a campaniei "Dialog cu diaspora pe teme consulare", iniţiată de Ministerul Afacerilor Externe, a debutat luni, la Lisabona, unde conducerea Departamentului Consular a avut întâlniri cu reprezentanţii comunităţii româneşti, precum şi cu diplomaţii români cu atribuţii consulare din Portugalia, informează MAE. Campania "Dialog cu diaspora" va continua în prima jumătate a anului, pentru a prezenta comunităţilor româneşti din diaspora beneficiile sistemului de servicii consulare "E-Cons", precizează un comunicat transmis Agerpres. Această campanie are rolul de a explica direct cetăţenilor români întreaga gamă de servicii consulare modernizate şi informatizate, care le stau la dispoziţie sau se află în curs de implementare, astfel încât platforma "E-Cons" să fie utilizată cât mai eficient.

În cadrul întâlnirii de luni cu cetăţenii români stabiliţi în Portugalia, directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a prezentat modificările legislative recente privind eliminarea cvasitotalităţii taxelor consulare, condiţiile în care solicitanţii de servicii consulare beneficiază de regimul de gratuitate astfel instituit, precum şi demersurile adoptate la nivelul MAE pentru adaptarea activităţii reţelei consulare la noul context, arată sursa citată.

Totodată, a fost subliniată importanţa reunirii la aceeaşi masă a reprezentanţilor MAE şi a cetăţenilor, ca beneficiari direcţi ai serviciilor consulare. În acest context, au fost prezentate eforturile de reformare şi modernizare de substanţă a activităţii consulare, prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza "Consulatul, mai aproape de casa ta", împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, SNIV, E-Pass, Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (modulele de Call-Center şi Mail-Center). De asemenea, au fost explicate modalităţile de accesare a serviciilor consulare prin intermediul Sistemului Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni (www.econsulat.ro). În marja reuniunii, reprezentanţii comunităţii româneşti din Portugalia şi-au exprimat aprecierea cu privire la rezultatele demersurilor desfăşurate de către Ministerul Afacerilor Externe în ceea ce priveşte informatizarea şi eficientizarea serviciilor consulare oferite cetăţenilor români în străinătate, precizează MAE.

De asemenea, acţiunea a reprezentat o oportunitate pentru expunerea eforturilor constante depuse de către Ministerul Afacerilor Externe în gestionarea eficientă a situaţiilor de criză în care au fost implicaţi cetăţeni români în afara graniţelor ţării, se mai arată în comunicat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.