"Visages, villages", un film regizat de Agnes Varda, a câştigat sâmbătă premiul l'Oeil d'or pentru cel mai bun documentar în cadrul Festivalului de la Cannes, relatează AFP preluat de agerpres.
De-a lungul rătăcirilor lor, filmului avansează de-a lungul amintirilor lui Agnes Varda, care se deplasează, de exemplu, la mormântul fotografului Henri Cartier-Bresson şi bate şi la uşa cineastului Jean-Luc Godard, în Elveţia.
Juriul a acordat o menţiune specială şi pentru filmul "Makala", al francezului Emmanuel Gras, deja recompensat cu marele premiu al ""La Semaine de la Critique".
În cel de al doilea său lungmetraj, regizorul filmează un muncitor congolez care îşi împinge bicicleta spre Kinshasa pentru a vinde cărbune, "makala" în swahili. O relatare seacă, fără voci din off, cu o lumină superbă şi un sunet bun, notează AFP.
Ediţia din 2017 a fost bogată în documentare, fiind prezentate, printre altele, "12 jours", al lui Raymond Depardon, "Napalm", al lui Claude Lanzmann, privind o poveste de dragoste în Coreea de Nord în 1958, şi "Le Vénérable W", un film al lui Barbet Schroeder despre un influent călugăr budist care predică ura.
Al Gore a revenit la Cannes în calitate de erou al luptei pentru combaterea încălzirii globale cu o continuare a "An Inconvenient Truth", al treilea documentar cel mai vizionat în cinematografele din SUA, laureat a două premii Oscar.
În "Promised Land", Eugene Jarecki a încercat să explice motivele "morţii visului american". Franţuzoaica Sonia Krolund a prezentat "Nothingwood", un portret al unui realizator de filme aşa-numite de serie Z din Afganistan, în timp ce actriţa britanică Vanessa Redgrave îşi face debutul în spatele camerei cu "Sea sorrow", care denunţă soarta migranţilor.