Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Capitala Economică a României

În anul 2000, Constanța era al doilea oraș din România din punct de vedere economic. După 16 ani de administrație haotică, incompetență și aservită intereselor de grup, Constanța se află pe un nemeritat loc nouă, în cădere liberă. În acești 16 ani, mii de firme s-au închis, investițiile au scăzut și șomajul a crescut.

În Constanța există doi mari piloni pe care poate fi reconstruită economia locală:  activitatea portuară și turismul. Ambii piloni au fost neglijați sau administrați prost în ultimii 16 ani, dovada fiind starea orașului și a județului de astăzi.

Renașterea economiei Constanței nu poate pleca decât de la susținerea acestor piloni. În primul rând, activitatea portuară și activitățile conexe acesteia pot crea, în următorii 4-8 ani, cel puțin 10.000 de noi locuri de muncă ce ar putea fi obținute în primul rând de constănțeni. Acest lucru nu se poate întâmpla însă decât dacă marile companii naționale și internaționale își vor recăpăta  încrederea nu doar în potențialul zonal, ci în primul rând în adminsitrația locală. Astfel se vor crea locuri de muncă, se vor reduce cheltuielile cu protecția socială, iar administrația locală va avea mai mulți bani pentru dezvoltarea orașului.

În dezvoltarea orașului și a județului, portul joacă un rol fundamental. Portul Constanța beneficiază de o poziționare geografică avantajoasă, fiind situat pe rutele a 3 coridoare de transport pan-european: Coridorul IV, Coridorul IX și Coridorul VII (Dunărea) - care leagă Marea Nordului de Marea Neagră prin culoarul Rhin-Main-Dunăre. În mod evident, Portul Constanța poate și trebuie să aibă un rol major în cadrul rețelei europene de transport intermodal. Constanța trebuie să redevină locul de intersecție al rutelor comerciale care leagă piețele țărilor fără ieșire la mare din Europa Centrală și de Est cu Transcaucazul, Asia Centrală și Extremul Orient.

Portul Constanța trebuie să fie un partener  al autorităăilor locale, indiferent de cine este administrat, pentru că aici muncesc peste 10.000 de constănțeni. Astfel, peste 10.000 de familii depind de activitatea și dezvoltarea portului. Primăria și Consiliul Județean pe de o parte, și portul Constanța pe de altă parte, au nevoie de sprijin reciproc, pentru că asta se va reflecta în dezvoltarea portului, prin crearea de noi locuri de muncă, dar și în bugetul autorităților locale.

Autoritățile locale trebuie să acorde prioritate zonei economice și să se deschidă către investitorii privați, căci doar din această zonă se pot produce locuri de muncă, prosperitate și creștere sustenabilă.

Al doilea pilon al dezvoltării orașului și județului este turismul. Acesta, construit pe baze sănătoase, poate crea în următorii ani peste 10,000 de noi locuri de muncă sezoniere ( pe cel puțin 6 luni ). Nu putem atinge aceste obiective decât în parteneriat cu o administrație locală onestă și credibilă. Mamaia este, fără nicio îndoială, cea mai mare și cea mai cunoscută stațiune a litoralului românesc. Cu toate acestea, în ultimii ani, stațiunea s-a dezvoltat pe baze nesănătoase. În sfârșit a devenit clar pentru toată lumea că turismul de week-end nu poate asigura o dezvoltare sustenabilă și prosperitate pentru oraș. Trebuie să readucem pe litoral turiștii străini care umpleau plajele cu ani  în urmă. Nu putem omite să spunem că jumătate din capacitatea de cazare a României se află pe litoral, cu toate celelalte stațiuni din sudul județului.

Constanța are toate șansele să devină într-un deceniu adevarata capitală economică a României și poate chiar cel mai important hub economic și comercial din Europa de est. Avem toate atuu-rile: forță de muncă calificată, legături foarte bune cu zone economice externe și interne, pe mare, pe Dunăre, pe calea ferată, pe autostradă sau aerian.

Trebuie să lăsăm dezbaterile politice sterile deoparte și să tragem împreună: edili, parlamentari, consileri locali și județeni, directori de instituții, societatea civilă,  la acest proiect benefic nu doar pentru constănțeni ci și pentru România. Pentru aceasta însă trebuie să reconstruim credibilitatea autorităților locale, să obținem stabilitatea fiscală pe care ne-o dorim de peste 25 de ani și cel mai important, să trecem la muncă, pentru a nu mai rata oportunitățile.

Viitorul ne aparține! Constanța poate atinge statutul de CAPITALĂ ECONOMICĂ a României!

Mihai Tararache,

Deputat PNL de Constanța

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.