Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cartelizare prin discurs public

lucian isar

Autoritatile ce analizeaza concurenta dintr-o anumita economie, in analiza situatiilor de cartel utilizau in trecut schimbul de informatii efectuat privat intre respectivele companii.

Informatiile schimbate puteau viza pretul, caracteristicile produsului etc.

Acum, in functie de context, decizia legata de existenta unui cartel se poate lua si in functie de ghidajele si declaratiile publice legate de pret, caracteristicile unui produs e.g. Dobanda, avans etc.

Exemplul este ales la intamplare.

Practica europeana in domeniu este deja ampla.

Conceptele legate de concurenta si cartelizare sunt de nisa, considerate de unii ezoterice.

In consecinta, probabil ca un exemplu “ipotetic” ar fi mai util.

Referitor la o caracteristica a unui produs sa alegem la intamplare cazul unui avans la un credit.

Continuand exemplul teoretic putem sa avem urmatoarea situatie: dupa un discurs al conducerii reglementatorului din piata respectiva 3 entitati supravegheate anunta cresterea avansului in anumite conditii. Cele 3 tot din intimplare sunt entitati despre care s-au exprimat pareri privind iminenta iesirii de pe piata respectiva ( prima a vandut pe o piata mult mai interesanta decat Romania, a doua a semnat un mandat pentru swap de active in regiune, a 3 a este cu operatiunea din Romania in data room de luni de zile).

Referitor la caracteristica pret ( dobanda in exemplul ales) tot dupa declaratii ale sefilor autoritatii de supraveghere avem declaratia sefului asociatiei profesionale din domeniul respectiv care prevesteste cresterea pretului, dobanzii la produsul repectiv daca anumite evenimente au loc.

Intr-o economie in care se manifesta captura de reglementare ca la carte, ghidajul asupra jucatorilor pietei se manifesta prin leadership de actiune, discurs, atitudine, lobby, termeni de la entitatea menita sa reglementeze si sa supravegheze piata respectiva.

Desigur autoritatile nationale si europene de concurenta au propria independenta demonstrata in situatii cu o expresie si mai importanta a lobby-ului unei anumite industrii.

Un comentariu de Lucian Isar, finanțist

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.