Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cati bani ar avea de dat candidatii pentru aparitiile TV din campania electorala

administratia prezidentiala
De exemplu in 2004 partidele au alocat 5,5 milioane de euro acestor aparitii de promovare a candidatilor lor, potrivit unei analize efectuate de Institutul de Politici Publice. Insa prin reglementari oficiale politicienii si-au asigurat „accesul egal si gratuit” in mediul audiovizual fie el privat sau de public. Cat ar fi cheltuit insa candidatii la prezidentiale in ultimele doua sapamani de precampanie daca ar fi incheiat contracte transparente cu televiziunile care i-au promovat? Suma se ridica la 351.000 de euro si reiese din raportarea prezenţei live în emisiuni, între 1 şi 18 septembrie, a celor cinci candidaţi – Victor Ponta, Klaus Iohannis, Elena Udrea, Monica Macovei si Calin Popescu Tariceanu - la tarifele pe care televiziunile le-au practicat pentru serviiciile de promovare electorala, în campania pentru alegerile europarlamentare. Campion la cheltuieli de promovare ar fi Victor Ponta - 208.932 de euro, urmat de Călin Popescu Tăriceanu – 109.618 de euro, mai ales pentru aparitiile frecvente la Antena 3. Elena Udrea, desi mai prezenta pe micile ecrane decat Tariceanu ar avea de plată, doar 16.139 de euro, având în vedere expunerea la posturi cu audienţe şi tarife mai mici – B1, Realitatea TV, RTV. Klaus Iohannis, dat de mai toate sondajele ca fiind contracandidatul lui Ponta in turul doi, este la mare distanta de oponentul lui direct. El n-a prea fost vizibil la televiziuni si ar avea de platit doar 9.287 de euro. Singurul candidat care ar avea de platit mai putin decat el este independenta Monica Macovei care pentru aparitiile ei la televiziuni ar avea de dat 7.130 de euro. Infografic Gândul. Sursa informaţiilor: Mediafax Monitorizare Monitorizarea realizata de Mediafax a urmărit apariţiile în direct ale acestora în studiouri la emisiuni de tip talk-show, dar nu numai, interventiile telefonice sau în conferinţe de presă transmise live, dar si timpul dedicat acestora in buletinele de stiri, în perioada menţionată. Posturile monitorizate au fost: TVR 1, TVR 2, Pro TV, Antena 1, Antena 3, Prima TV, Realitatea TV, B1 TV, N24-Plus, Kanal D, Digi 24, Romania TV, Money Channel din intervalul 07:00 - 24:00. Calculul costurilor totale s-a făcut pornind de la tarifele trimise de televiziuni  la CNA înaintea campaniei din 2014 pentru alegerile europarlamentare, când spaţiul editorial s-a plătit, în mod declarat. Doar Digi Tv, TVR 1 şi TVR 2 şi-au oferit şi atunci spaţiul gratuit. Tarifele din emisiuni de dezbatere anunţate de Antena 3 la CNA în campania pentru europarlamentare Sursa informaţiilor CNA/ * Media pentru 10 minute şi media pe minut sunt calculate de Mediafax Tarifele din emisiuni de dezbatere anunţate de B1, Realitatea TV şi RTV la CNA în campania pentru europarlamentare Sursa informaţiilor CNA/ * Media pe minut este calculată de Mediafax Astfel sumele de plata prezentate mai sus provin din raportarea acestor tarife la minutele petecute de candidati pe micul ecran. Victor Ponta este lider cu 789 de minute, adică cu o frecvenţă medie de 41,5 de minute zilnic, urmat, la mare distanţă, de Elena Udrea, cu 343 de minute şi o frecvenţă medie zilnică de 18,05 de minute. Locul al treilea este ocupat Călin Popescu Tăriceanu, cu 320 de minute şi o frecvenţă medie zilnică de apariţii de 16,8 minute. Urmează Klaus Iohanis cu un total de 220 de minute (11,5 minute în medie, zilnic) şi Monica Macovei cu 197 de minute (10,3 minute, în medie, zilnic). Infografic Gândul. Sursa informaţiilor: Mediafax Monitorizare De ce este acum insa GRATUITA promovarea electorala? Oficial candidatii la prezidentiale nu vor plati pentru promovarea electorala la televiziuni, insa acestea vor fi obligate sa le ofere expunere „egala” candidatilor. Dar de ce acum si nu si la europarlamentare. Sefa CNA explica motivul – totul se trage de la legea alegerii presedintelui care impune aceasta gratuitate SI televiziunilor PRIVATE, spre deosebire de cea pentru alegerile europarlamentare care nu le impune acest lucru decat televiziunilor publice. Gratuitatea este valabilă şi pentru spoturile electorale difuzate în spaţiul de publicitate al emisiunilor de dezbatere, limitate la 30 se secunde însă şi condiţionate de prezenţa candidatului în studio. Dacă televiziunea publică trebuie, prin lege, să acorde timpi egali de antenă candidaţilor, posturile private nu sunt însă obligate să conceapă emisiuni electorale şi, dacă o fac fără respectarea tuturor regulilor CNA – informare corectă şi pluralism –, riscă cel mult un avertisment. „Libertatea editorială este indubitabilă şi este atributul fiecărei televiziuni să îşi decidă conţinutul. Este independenţa lor editorială şi e sfântă”, a explicat preşedintele CNA, Laura Georgescu, pentru gândul, la întrebarea dacă televiziunile comerciale pot ieşi, în practică, din regula distribuirii timpilor egali. Ce va face CNA? Va monitoriza aceşti timpi de antenă şi, săptămânal, le va cere posturilor, dacă este cazul, să ofere compensaţii celor pe care i-ar fi nedreptăţit. „Monitorizarea CNA se face din data de 15 septembrie când a fost publicată decizia în Monitorul Oficial. CNA monitorizează respectarea normelor privind informarea corectă şi pluralismul. În funcţie de rezultatele monitorizării, radiodifuzorii sunt atenţionaţi cu obligaţia de a compensa dezechilibrele în săptămâna următoare. Avem monitorizarea la final de săptămână şi imediat, luni, în şedinţă, se poate interveni în sensul arătat. Dar e greu de sancţionat câtă vreme eşti în afara campaniei electorale”, spune preşedintele CNA.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.