Cea mai mare ENIGMĂ a omenirii a fost elucidată: Cercetătorii au descoperit cum au apărut primele animale pe Pământ

planeta pamant

O înmulţire explozivă a algelor, care s-a petrecut brusc în urmă cu 650 de milioane de ani, a fost catalizatorul apariţiei pe Pământ a primelor animale, conform rezultatelor unui studiu realizat recent de o echipă de cercetători din Australia, informează agenţia Xinhua.

Profesorul asociat Jochen Brocks de la Universitatea Naţională din Australia (ANU) a explicat într-un comunicat dat publicităţii joi că echipa sa a ajuns la această concluzie după ce a analizat conţinutul unor roci sedimentare străvechi pe care le-a ''zdrobit'' transformându-le într-o pulbere fină, scrie agerpres.ro.

Citește și: SURPRIZĂ! Cu ce sumă l-a ajutat Alina Binder pe viitorul său soț, nepotul Regelui Mihai

Potrivit lui Brocks, oamenii de ştiinţă au reuşit astfel să antedateze urme de organisme până în urmă cu 650 de milioane de ani. ''Am zdrobit aceste roci în pulbere şi am extras din ele molecule de organisme străvechi'', a arătat cercetătorul.

''Aceste molecule ne spun că lucrurile au devenit cu adevărat interesante în urmă cu 650 de milioane de ani. A fost o revoluţie a ecosistemelor, a fost ascensiunea algelor'', a completat Brocks.

Citește și: Dan Diaconescu lovit în plin! Cum a pierdut o sumă importantă de care avea nevoie ca de apă

Cronologia arată că înmulţirea explozivă a algelor a avut loc după o epocă glaciară de 50 de milioane de ani în timpul căreia gheţarii şi formaţiunile glaciare ''au măcinat zonele muntoase'', fapt ce a dus la eliberarea de nutrienţi în oceane, a explicat Brocks, potrivit sursei citate.