Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cine e cel mai neobișnuit și atipic ministru din guvernul Tudose?

Ministrul Transportulurilor, Răzvan Cuc, cel care în mod bizar a fost dat la o parte anul trecut de Dacian Cioloş din funcţia de secretar de stat este omul care trebuie să rezvolve problemele infrastructurii rutiere, feroviare, aeriane și navale din România. Și, nu râdeți, până acum o face destul de bine!

.content-image
Giurgiuveanul stă pe același scaun pe care, cu grație, l-au ocupat înainte Bușe, Costescu, Matache, Rus, Șova, Mănescu, Ponta, Fenechiu, Silaghi și lista poate continua. Observați ceva ciudat? Vă spun eu: este cel mai tânăr dintre cei enumerați mai sus - are 34 de ani. Însă periplul acestuia în instituțiile statutului a început din 2006, atunci când a fost angajat ca expert în Ministerul Economiei. 9 ani mai târziu, Ponta l-a numit ca secretar de stat în Ministerul Transporturilor, poziţie din care a coordonat activitatea Companiei Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
.
Bun, acum să înțelegem de ce este Cuc atât de ieșit din comun. Probabil ați văzut zilele trecute inspecțiile neanunțate ale șefului transporturilor pe A1 Lugoj-Deva, dar și pe A10 Sebeș-Turda. Acțiunile ministrului au stârnit rumoare și au făcut deliciul presei. De ce? Păi hai să vă pun eu o întrebare simplă: CE MINISTRU AL TRANSPORTURILOR ȘTIȚI VOI SĂ FI FĂCUT ASTA? SĂ SE DUCĂ ÎN INSPECȚIE PE UN ȘANTIER, FĂRĂ SĂ ANUNȚE TOATĂ PRESA DIN ROMÂNIA? Niciunul, vă spun eu! Ba mai mult, ce ministru ați văzut voi să facă declarația asta în fața unei mari firme de construcții: „Ce firmă sunteți dacă nu puteți face 1.000 metri de șanțuri ? Voi vreți să faceți autostrăzi noi și nu faceți șanțuri ? Vorbim de șanțuri, nu de autostradă. Păi dacă pe astea nu le faceți, ce pretenție să mai am să finalizați lucrările ? Eu vă spun, nu mai parlamentez, nu mai discut, lucrurile sunt simple: 31 iulie, dacă nu, reziliem contractul"? Tare, nu?
.
Cuc face o șmecherie foarte interesantă, în sensul în care se duce inopinat pe șantierele autostrăzilor noastre cele de toate zilele, își ia cu el directorul de la CNAIR (fostă CNADNR) și încă un consiler care filmează totul cu smartphone-ul, că na, suntem în 2017. Nu ia cu el cohorta de reporteri, redactori, cameramani și ingineri ca să arate că e el tare interesat de stadiul lucrărilor. Nu, nene, el o arde incognito și face un lucru OK, arătând că într-adevăr muncește și nu-l interesează imaginea... Și dacă vă întrebați dacă chiar sunt de folos vizitele astea, aflați că omu' a mai venit neanunțat pe un șantier acum câteva luni, șantierul A3 București-Ploiești, ultimii kilometri dinspre București, fără să găsească picior muncitor. Sau parcă erau muncitori, dar nu era unu' treaz. La momentul respectiv a făcut mare scandal mare și, după, a mai repetat vizita. Rezultatul? O spune chiar Cuc: "Schimbare radicală de atitudine a constructorului. Muncitorii și utilajele erau pe șantier într-un numar mult mai mare, iar progresul față de ultima mea vizită era vizibil. Mi-aș dori să nu fie nevoie de amenințări pentru ca antreprenorii să-și facă treaba".
Ministrul a declarat că e posibil ca până la sfârșitul anului e posibil să deschidă peste 80 de km de autostradă. Să vedem...
.
Sărim de la transportul rutier la cel aerian și deschidem Cutia Pandorei: TAROM. Un subiect pe care mulți foști guvernanți l-a evitat, dând impresia că ar putea cădea guvernul dacă încearcă să facă ceva la TAROM. Sau, mai am eu o vorbă: "e mai simplu să faci ceva la NASA, decât la Tarom".
Cuc n-a făcut asta, ci a luat problema "în piept" și a încercat să găsească o soluție. A numit în fruntea companiei un tip, Eugen Davidoiu, care a mai confirmat în trecut (ce-i drept nu în aviație, dar ce mai contează acum, sunt puțini manageri profesioniști în domeniu) și, una peste alta, a adus două Boeing-uri 737-800NG, capacitate de transport 189 de pasageri, avioane care au înlocuit imediat scoaterea în rezervă a vechilor Airbus-uri A310. Mișcare bună!
.
Mai mult, compania noastră națională de transport aerian e foarte aproape să reia operarea curselor directe din București către New York și Beijing. Vorbesc serios, nu e glumă! Știu că s-a mai zis asta, însă Cuc și echipa sa chiar sunt foarte aproape să aducă 2 avioane care pot opera lung-curier și se pare că primele zboruri sunt programate pentru luna decembrie. Chiar și Ilan Laufer a menționat asta pe Facebook, după o întrevedere cu ministrul transporturilor: "Unul dintre punctele importante în discuţia cu dl. Alexandru Cuc, ministrul Transporturilor, a fost relansarea curselor Tarom de Long Courier, România - USA şi România - China, un atu şi un sprijin pentru a facilita investiţiile în România. O veste foarte bună pentru mediul de afaceri! Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc mi-a confirmat că până la finalul acestui an vom avea zbor direct în SUA şi China".
Doamne ajută, era și cazul să se ocupe cineva de problema asta după 13 ani!
.
Din aer încă puțin la sol ca să mai remarcăm o chestiune: ministrul e preocupat și de traficul din București, că, de, e ministrul transporturilor: "Am discutat astazi cu Gabriela Firea, Primarul General al Capitalei, proiecte vitale pentru bucuresteni si nu numai, in ceea ce priveste fluidizarea traficului din Bucuresti.
Solutiile pentru decongestionarea Centurii Capitalei, situatia Metrorex si urgentarea lucrarilor la M5 (Dr.Taberei- Eroilor) si M6 (1mai- Aeroport Otopeni), ori stadiul centurii feroviare a Bucureștiului au fost doar o parte din subiectele aflate pe agenda discutiilor de azi. Imi doresc, ca pe viitor, sa avem un dialog, la fel de eficient ca cel de azi, in folosul cetatenilor. Asa se face, ca am convenit, impreuna cu doamna primar general, infiintarea unui Grup de Lucru la nivelul Ministerul Transporturilor si Primariei Capitalei care sa identifice solutiile pentru fluidizarea traficului capitalei si zonelor limitrofe".
.
Una peste alta Răzvan Cuc face o treabă bună și arată faptul că e nevoie de muncă și implicare 110% pentru ca lucrurile să meargă. Și mai e o treabă pe care Cuc o face, deși se pune într-o situație nebișnuită - nu îi e frică să facă pe polițistul și se ia la ceartă cu constructorii, fără să aibă rezerve în a îi amenința direct cu ruperea contractului. Și, sincer acum, pentru treaba asta pe care n-am mai întâlnit-o înainte la demnitar, are un DA de la mine. Și cred că și de la voi...

content-imagecontent-imagecontent-imagecontent-imagecontent-image

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.