Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cine plătește pierderea finanțării europene?

La începutul lucrărilor se anunța că Pasajul Piața Sudului trebuie musai terminat până la finele lunii iunie, altfel încât Primăria Municipiului București să nu piardă banii europeni pentru susținerea proiectului de infrastructură atât de necesar Bucureștiului, unde costurile totale ale pasajului se ridică la aproximativ 127 de milioane de lei dintre care 85 de milioane de lei ar trebui să reprezinte fonduri europene.

După cum se cunoaște, lucrările încă mult întârziate, au toate șansele să ne prindă cu pasajul nefinalizat până la termenul anunțat, iar starea de nemulțumire a șoferilor în traficul la aproape 40 de grade C este atent „stimulată” de autorități.

Teoretic, Pasajul Piața Sudului va avea o lungime de 356 de metri construit pe direcția Calea Văcărești – Strada Nițu Vasile deschizând la recepție două benzi de circulație pe sens, proiectul prevăzând lungimea rampei de intrare în pasaj - Calea Văcărești având 111 metri, rampa de ieșire către Nițu Vasile urmând să aibă 160 de metri lungime.

Nu ar fi fost nimic de neluat în calcul privind obstacolele de infrastructura întâlnite în perioada lucrării: demontarea și remontarea liniilor de tramvai, finalizarea suprafeței de acoperire a pasajului rutier și a pasajelor pietonale, ori realizarea sistemelor de canalizare pluviale, ulterior refacerea sistemului carosabil, inerentele lucrări de deviere a instalațiilor de alimentare cu apă potabilă, de canalizare, de distribuție a energiei electrice și de distribuție a gazelor naturale în zona aferentă șantierului, dar, exista un mare dar, lucrările ar fi avut șansa să fie aproape finalizate dacă stilul de lucru ar fi fost unul adaptat secolului 21, dacă administrația capitalei ar fi înțeles ca au trecut deja aproape trei săptămâni de la  finalizarea alegerilor electorale, dacă ar fi tras cu ochiul la cum se lucrează în alte primarii europene în lungile și desele vizite de lucru și schimb de experiență în ultimii ani prin continent, dacă, dacă, dacă …

Este inadmisibil ca zi după zi, chiar dacă este week-end, lucrările să stagneze, revoltător pentru o capitala care se dorește a fi europeana cu acte în regulă, o capitală care ar trebui, cel puțin de dragul cetățenilor, să aibă o orientare pro-europeană, condusă de oameni ambițioși, competenți, marcați în carieră de realizarea tehnică a obiectivelor de infrastructură la nivel de capitală europeană, capitală în care dorim cu toții să fie condusă de oameni serioși, dedicați orașului, o altfel de capitală pe o vrem aici, în București!

Rămâne întrebarea: „Cine plătește dacă pierdem ființarea europeana?” pentru că noi cetățenii, ne-am cam saturat de incompetență!

 

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.