CNA a decis, marţi, să aplice Kanal D una dintre cele mai drastice sancţiuni posibile, întreruperea emisiei obişnuite pentru 10 minute, în prime time, şi să sancţioneze Antena 1 cu 200.000 de lei, amenda maximă posibilă, din cauza depăşirii duratei legale de publicitate, în noiembrie şi decembrie.
Vezi si: Ce posturi de radio și tv au fost inchise
Astfel, Kanal D va trebui să îşi întrerupă emisia sa obişnuită pentru 10 minute, joi, între 19:00 şi 19:10. În acest interval orar, televiziunea va trebui să afişeze doar textul deciziei de sancţionare aplicate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
Citește și: DOCUMENT Actele care aruncă în aer justiția din România: 1.000 de magistrați racolați de SRI
Cumulat, în ultimele două luni ale anului 2015, Kanal D a difuzat peste zece ore de publicitate în plus faţă de norma legală (12 minute pe oră). La rândul său, Antena 1 a difuzat peste opt ore în plus faţă de durata de publicitate permisă de legislaţia audiovizualului.
Citește și: DEMISIE bombă la Antena 1: O vedetă spune că s-a săturat să...
Deciziile de sancţionare au fost luate de Consiliul Naţional al Audiovizualului în şedinţa de marţi. Monica Gubernat a propus sancţiunile, iar decizia a fost aplicată cu şase voturi "pentru" (Monica Gubernat, Laura Georgescu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Răsvan Popescu şi Lorand Turos). În schimb, Valentin Jucan şi Florin Gabrea au votat "împotrivă". Jucan a propus întreruperea programului pentru ambele televiziuni generaliste aflate în discuţie, Kanal D şi Antena 1, dar propunerea sa nu a mai apucat sa fie supusă la vot, pentru că propunerea Monicăi Gubernat a întrunit numărul necesar de voturi pentru a putea fi aplicată, scrie mediafax.ro
Citește și: Cum a fost fotografiat Rareș Bogdan alături de soția sa / FOTO
Sancţiunile au fost aplicate în baza articolului 35 din Legea audiovizualului, care prevede că la televiziunile private sunt permise doar 12 minute de publicitate într-o oră de program. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute. În cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date.
În cazul televiziunii Kanal D, Consiliul a aplicat o sancţiune mai drastică, din cauza încălcării repetate de către această televiziune a legislaţiei audiovizualului privind publicitatea.
Citește și: Asta e rochia ce devine transparentă dacă te gândești la sex când o porți / VIDEO
Lorand Turos a fost de părere că veniturile din publicitate, obţinute în urma acestor depăşiri, sunt mai mari decât o eventuală amendă, chiar şi decât cea maximă posibilă potrivit legislaţiei audiovizualului. Acesta a considerat că televiziunile îşi asumă eventualele amenzi primite de la CNA. "Nu întâmplător doar aceste două posturi depăşesc", a adăugat Lorand Turos, referindu-se la Kanal D şi la Antena 1, care au audienţă mare şi, astfel, minutul de publicitate la acestea este mai scump.
Citește și: Apple nu mai e cea mai valoroasă companie americană: Cine a detronat colosul
În cadrul discuţiilor despre propunerile de sancţionare, Dorina Rusu a întrebat care sancţiune este mai gravă, amenda sau întreruperea programului. Monica Gubernat i-a răspuns că întreruperea, argumentând faptul că, treptat (prin aplicarea graduală a sancţiunilor pentru acelaşi tip de încălcare), se poate ajunge la "înjumătăţirea licenţei" respectivei televiziuni, conform legislaţiei audiovizualului.
Citește și: Cel mai ciudat super-restaurant din lume: Nimeni nu-i știe adresa, nimeni nu știe ce se întâmplă la masă