Căutările pe internet reflectă interesul populației pentru diverșii competitori și actori politici. încercând sa văd cine au fost cei mai căutați în timpul campaniei și imediat după am fost oarecum surprins.
După cum putem vedea mai jos, cel mai căutat nume a fost cel al lui Dacian Cioloș iar al doilea a fost cel al lui George Soros. Graficul este interactiv, mișcați mouse-ul pe el ca să vedeți mai mult informații.
Soros este aici o ciudățenie. O scurta verificare mi-a arătat că și în ultimele 12 lui George Soros a fost al doilea cel mai căutat dintre cei 5, la egalitate cu Nicușor Dan (însă Dan a avut două vârfuri la cele două rânduri de alegeri, însă Soros este căutat constant). Interesant este că Soros este căutat mai ales în Harghita, Covasna și, eventual, Mureș ceea ce poate semnala fie o confuzie de nume nedetectată de Google fie un soi de atașament sentimental. Oricum, nu este deloc flatant pentru restul actorilor politici să fie întrecuți de un miliardar maghiaro-american.
Trecând la lucruri mai serioase, dominația lui Cioloș este de-a dreptul impresionantă. Între 6 decembrie (ziua interviului Antena 3) și 12 decembrie, el domină autoritar lista celor ma căutate nume. Nu este vorba doar de reacția susținătorilor premierului, ci și de campania negativă dusă de PSD.
Traian Băsescu este și el căutat destul de mult față de procentul obținut, fiind mai multe zile pe primul loc (nu l-am inclus în grafic din motive tehnice).
Liviu Dragnea, în schimb, devine un personaj interesant abia după alegeri. Asta arată și eșecul PNL și USR de a-l construi ca pe un personaj demonic.
Mergând mai departe, partidele sunt și ele destul de puțin căutate cu excepția zilei alegerilor. (L-am păstrat pe Dacian Cioloș pentru a avea un termen de comparație.)
Vedem cu, în mod doar parțial surprinzător, căutările pe Internet sunt dominate de PSD și USR. Prezența PSD nu este de mirare, date fiind dimensiunile votului PSD. Însă este interesant de văzut cum USR este mai căutat decât PNL.
Citiți și:
Ce a reușit și ce nu a reușit Campania Cumințenia Pământului (GRAFICE GOOGLE)
Care candidați pentru PNL București sunt cei mai căutați pe Internet
Note:
- Căutările Google reprezintă interesul și nu simpatia.
- Ele pot proveni de la persoane fără drept de vot sau de la roboți (programe care indexează știrile și comentariile despre o anumită persoană).
- Interesul în căutările Google este indicativ (nu reprezentativ statistic) pentru interesul în populația care folosește Internetul ca sursă majoră de informare.