Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

De ce avem nevoie de universităţi mai mult decât de autostrăzi?

revista presei
Ziarul Financiar: Autostrăzile atrag investitori, autostrăzile vor creşte exporturile, autostrăzile vor susţine economia şi nu în ultimul rând, tot autostrăzile vor aduce salarii mari. Dar este oare aşa? S-a pus oare problema până acum că până acum investitorii străini au venit în România pentru centrele universitare şi personalul existent şi format înainte de Revoluţie? Nici în anii 90, nici în anii 2000 şi nici acum nu infrastructura dezvoltată a României a stat la baza deciziei investitorilor de a veni aici. Ci forţa de muncă existentă. Principala problemă a companiilor în prezent nu o reprezintă infrastructura, aşa cum am crede la prima vedere, ci angajaţii deja existenţi într-un anumit domeniu. Continental, Renault, Ford şi chiar până şi o companie de transport şi logistică precum Gefco sunt doar câteva companii care au investit în pregătirea personală a angajaţilor. România Liberă: Pe fondul degringoladei încă în curs a Dreptei, beneficiind de un aparat de imagine întins ca o caracatiță, dar și cu sprijinul esențial al baronilor PSD (extrem de panicați de consecințele luptei anti-corupție), nu este exclus ca Victor Ponta să îi urmeze lui Traian Băsescu la Cotroceni...  Să nu uităm că Victor Ponta își datorează ascensiunea fulminantă perioadei în care Adrian Năstase se simțea faraon. La vremea respectivă, actualul premier l-a dublat pe fostul premier din poziția de șef al Corpului de Control al Guvernului. Or, în cel mai corupt Executiv de după 1989, instituția condusă de Victor Ponta a reușit „performanța” de a descoperi zero șpăgi la nivel înalt, scoțând la lumină, la fel, zero contracte dubioase pe bani publici. Digi24: Instalarea lui Ioan Rus ca ministru al Transporturilor s-ar putea să-i dea peste cap planurile lui Radu Mazăre de preluare a portului Constanţa. Ministrul a spus că el crede că statul ar trebui să păstreze minim 50% plus o acţiune la Portul Constanța, adică să aibă pachetul de control, pentru că e de o importanță strategică. Guvernul şi Primăria Constanţa vor că Ministerul Transporturilor să cedeze 13% din acțiuni Consiliului Local și să listeze pe bursă un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea creșterii participaţiei Primăriei Constanța a stârnit numeroase critici din partea operatorilor portuari și a sindicatelor din port, dar și în mediul politic de la nivel central. Primăria Constanţa ar ajunge să aibă 33% şi să devină cel mai mare acţionar. Dacă s-ar face după voia lui Rus - păstrarea controlului -, statul ar mai avea de vânzare doar 10%, în condiţiile în care acum deţine 60%.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.