Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Decizie radicală a CNA: Se cere intrarea în legalitate a unui spot pentru un supliment care promite reducerea trigliceridelor şi colesterolului

SONY DSC

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a cerut, joi, intrarea în legalitate a spotului publicitar pentru suplimentul alimentar Korill, care a fost difuzat în perioada 1 – 14 mai de mai multe televiziuni, acesta conţinând afirmaţia ”reduce colesterolul şi trigligeridele”.

Potrivit unei reclamaţii înregistrate la CNA, spotul conţine afirmaţii care sunt ”neconforme” cu situaţia actuală din piaţă, de natură să ”inducă în eroare într-un mod flagrant consumatorul mediu”. ”Conform Regulamentului (UE) nr. 432/2012 nu există menţiuni de sănătate care să susţină afirmaţiile spotului şi anume: «luptă cu colesterolul şi trigliceridele», «reduce colesterolul şi trigliceridele», «reduce colesterolul, trigliceridele şi riscul cardio-vascula»”, raportat la substanţa Omega (obţinută din Krill) conţinută de produsul Korill. Aceste menţiuni de sănătate nu au fost validate de EFSA (European Food Safety Authority)”, arată reclamaţia.

”Aceste informaţii transmise consumatorului nu pot fi atribuite unui supliment alimentar, ci numai unui medicament, deoarece nu se încadrează în definiţia suplimentului alimentar prevăzută la art. 2 lit. a) din Normele privind suplimentele alimentare aprobate prin Ordinul nr. 1069/2007”, mai arată reclamaţia.

Potrivit raportului de monitorizare, spotul publicitar a conţinut următoarele afirmaţii: ”Ani de cercetare de laborator şi studii clinice au dovedit că uleiul de Krill ajută la scăderea colesterolului, trigligeridelor şi a riscului de afecţiuni cardiovasculare, fiind de 40 de ori mai eficient decât omega clasic. Korill, reduce colesterolul şi trigligeridele!”.

Decizia de intrare în legalitate a fost dată în baza articolului 120, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. „Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile produselor şi suplimentelor alimentare şi apelor minerale naturale, informaţiile prezentate nu trebuie să le atribuie proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să sugereze astfel de proprietăţi”, arată articolul. Spotul a fost difuzat în perioada 1 – 14 mai, conform Kantar Media, de televiziunile Antena 3, Digi 24, Realitatea TV, România TV, Discovery şi National Geographic, potrivit raportului de monitorizare, conform news.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.