Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Filialele PNL, puse sub contract. Noi biruri impuse de conducerea de partid

pnl campeanu

PNL stă   prost la capitolul finanțe. În special în perioada de campanie. Este o constantă de ani buni, de pe vremea lui Tăriceanu. Iar de atunci  lucrurile nu s-au schimbat  în bine.  În prezent, banii pentru decontarea cheltuieleilor de campanie  făcute la ultimele  alegeri locale nu au fost încă vărsați de AEP în trezoreriile de partide,  iar banii strânși de la candidații eligibili și filiale în perioada de pre campanie  au fost risipiți  deja pe contractele de publicitate  electorală și pe aparițiile  media.  Cu toate acestea, conducerea PNL nu este  dispusă  să strângă  cureaua.

Iar banii nu au fost puțini. Înfară de cele 60 de salarii minime  brute pe economie, aproximativ 75.000 de lei pe care candidații la parlamentare  îi pot  cheltui  pentru propria lor campanie la  alegerile parlamentare, alți 10.000 de lei de  căciulă   au  fost  vărsați deja, în pre-campanie, de   către  eligibili, sub  formă de cotizații, pentru susținerea  efortului de campanie la nivel  național. Cu alte   cuvinte, direct  către  trezoreria  conducerii centrale, ne-au informat  surse  din interiorul PNL. În paralel, în aceeași perioadă,  organizațiile  județene  au  contribuit fiecare cu sume  între 10.000 și 30.000 de lei.

Astăzi în cadrul BPN,  aceleași   filiale  vor  fi puse  la un bir  suplimentar.  Potrivit  surselor citate,  liderii fiecărei organizații  vor  semna   câte  un contract prin care se  vor angaja să susțină efortul de campanie  cu  încă  3.500 de euro de fiecare. În total, aproape 165.000 de euro din partea celor 47 de filiale vor intra în curând la pușculița de partid, cu amendamentul că vor  fi returnați odată ce AEP va face decontul cheltuielilor pentru această campanie, adică cel mai probabil în cea de-a  doua  jumătate a  anului viitor. Banii vor  fi folosiți pentru plata  contractelor  de publicitate  electorală încheiate la nivel central, a consultanților politici de genul lui Felix  Tătaru, dar și pentru aparițiile media, în speciale cele  televizate  , ale liderilor  și candidaților liberali, ne-au precizat  sursele citate.

Recent, președintele PNL Alina  Gorghiu se plângea de lipsa banilor și de  procedura  lentă de returnare a banilor de campanie  cheltuiți la  ultimele locale.

”E destul de prost că s-au mişcat lucrurile greu şi probabil că lucrul acesta se întâmplă din pricina legislaţiei noi, lipsa de experienţă în materie de control pe campania electorală, însă este şi o parte bună. A doua oară învăţăm mai repede şi probabil se vor mişca mult mai eficace organismele acestea care evaluează cum s-au cheltuit banii în campanie. Evident că bugetul este unul important pentru că partidele politice nu îşi fac campanie cu aer, îşi fac campanie cu bani. Ce este esenţial, pe această legislaţie şi, în general, într-o campanie electorală, este să îţi faci campanie cu bani legal obţinuţi, ceea ce se şi întâmplă în PNL”, declara Gorghiu pentru News.ro.

Preşedintele PNL a mai precizat că partidul are o campanie descentralizată în care fiecare filială îşi face singură bugetul de campanie. ”Campania este descentralizată, fiecare organizaţie judeţeană îşi stabileşte un buget. La nivel naţional, da, au fost donaţii, sponsorizări făcute şi probabil că vor fi în continuare. Sper să se gândească oamenii şi la noi, pentru că repet, o campanie este costisitoare, nu foarte costisitoare sau nu ca înainte, pentru că legea îţi impune un plafon pe care îl poţi recupera ulterior din partea statului, însă, da, sunt rigori şi de natură financiară”, a mai spus Gorghiu.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.