Fost premier critica dur declaratiile lui Ponta pe tema religiei

Petre Roman
Deputatul liberal a fost întrebat cum vede tema lansată de premierul Victor Ponta cu privire la religie în calitate de candidat la prezidențiale. "Este foarte urâtă. Nu am vrut să mă refer la ea, dar este foarte urâtă, din toate punctele de vedere. În primul rând, PSD este în familia socialistă care are tradiții foarte vechi în lupta oricăror prejudecăți și poate în primul rând cele religioase, așa este tradiția socialistă încă de la sfârșitul secolului XVIII, de la revoluția franceză încoace. Orice fel de trimitere, pasămite inocentă, pentru ca prin confruntare cu dl Klaus Iohannis să-i dăuneze candidaturii lui Klaus Iohannis, este inacceptabilă, imorală, dar eu cred și contraproductivă", a afirmat deputatul PNL într-o conferință de presă. El a întrebat retoric "păstrând proporțiile, ce ar fi fost România fără Carol I care nu era ortodox". Liberalul s-a arătat convins că acest discurs al premierului Victor Ponta nu-l va afecta pe Klaus Iohannis, reiterând că acest mesaj ar putea fi chiar contraproductiv. "Este rău că se angajează pe drumul acesta pentru dânsul, pentru Victor Ponta. Să se gândească mai bine", a spus Petre Roman. Deputatul a adăugat că în cazul alegerii lui Ion Iliescu președinte nu a contat că acesta s-a declarat "liber cugetător", ci ceea ce reprezenta în ochii românilor, motiv pentru care a obținut un scor de 85%. El a arătat că nu se îndoiește că președintele PNL, Klaus Iohannis, va fi candidatul ACL la alegerile prezidențiale. De asemenea, Petre Roman l-a acuzat pe Victor Ponta de incompetență în ceea ce privește gestionarea inundațiilor și a creșterii economice. Liberalul a mai susținut că premierul nu are calități să devină președintele României. "De drept, domnul Victor Ponta nu este potrivit pentru funcția de președinte. Nici măcar nu este bun de premier, darămite de președinte", a completat el. Președintele PSD, premierul Victor Ponta, a declarat, marți seară la Craiova, că deși nu vede o problemă ca un candidat la funcția de președinte al României să nu fie de etnie română, nu își dorește ca statutul de român sau ortodox să fie privit ca un defect. Agerpres

×