Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Germania, o prioritate pentru Iohannis. Planurile preşedintelui - DOCUMENT

iohannis dw

Preşedintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj cu prilejul Recepției de Anul Nou organizată de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană. Mesajul a fost adresat participanților la eveniment de Cosmin Marinescu, consilier prezidențial pentru politici economice.

Preşedintele a accentuat rolul Germaniei ca principal partener comercial al României şi a exprimat necesitatea consolidării relaţiilor dintre cele două ţări. Potrivit lui Iohannis, cooperarea dintre România şi Germania este o prioritate.

Vă prezentăm textul integral al mesajului transmis de Iohannis:

„Doamnelor și domnilor,

Stimați invitați ai Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germană,

Îmi revine deosebita plăcere și onoare de a transmite, în cele ce urmează, mesajul domnului Klaus Iohannis, Președintele României, cu ocazia Recepției de Anul Nou, un eveniment deja tradițional. Pe lângă faptul că reunește oameni de afaceri și asociații de profil, reprezentanți ai Corpului Diplomatic, ai Guvernului și autorităților române, este un eveniment care reunește idei și inițiative, despre și pentru România, pentru care vă felicităm.

«La mulți ani!», așadar, pentru Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, și felicitări pentru consecvența cu care reușiți să vă continuați proiectele. Ne bucurăm, de fiecare dată, atunci când roadele activității dumneavoastră se înmulțesc și oferă, astfel, pentru economia românească, exemple de bună practică, nu doar sau în primul rând prin rezultate, ci mai ales prin metodă, implicare, seriozitate.

În această etapă postcriză, România are nevoie de un nou model de dezvoltare economică, axat pe pilonii competitivității și ai inovării, din perspectiva propriilor noastre atuuri. În agricultură, industrie și în sfera serviciilor, mediul de afaceri invocă sistematic nevoia de capital investițional, nevoia de finanțare. Însă nu neapărat banii sunt problema, ci calitatea politicilor pentru atragerea lor, fie că ne referim la investițiile străine, fie la atragerea fondurilor europene. În acest sens, tema generică a evenimentului dumneavoastră - inovația - se înscrie perfect în exigențele unei noi viziuni economice, una pe termen mediu și lung. Iar Germania ne dezvăluie, din acest punct de vedere, deopotrivă exemple și oportunități. În sfera inovației, Germania este un autentic model european. Germania este pe primele locuri din Europa la finanțarea sectorului cercetare-dezvoltare (cu circa 3% din PIB), la gradul de absorbție al tehnologiei în cadrul companiilor, precum și în privința parteneriatului dintre industrie și universități în domeniul cercetării.

România va prospera pe măsură ce vom prețui cu adevărat munca productivă și ierarhia valorilor, pe măsură ce vom răsplăti cât mai bine eficiența şi vom stopa risipa. România va fi competitivă pe măsură ce vom îmbunătăți calitatea instituțională a mediului de afaceri. În ecuația inovării, contează în mod esențial anumiți factori instituționali care grevează, în mod direct, performanțele mediului de afaceri: birocrația, corupția, plata taxelor și a impozitelor, ușurința de a începe sau de a închide o afacere.

Inovația nu apare oriunde și oricum, ci acolo unde și atunci când există stimulente economice, libertate pentru inițiativa antreprenorială, reguli clare și stabile, care să ofere predictibilitate afacerilor, mai cu seamă în plan fiscal. Din aceste puncte de vedere, avem foarte multe de recuperat, nu doar în termeni fiscali, bugetari și financiari, ci și ca exercițiu de predictibilitate a guvernării, în general.

Ne bucurăm, însă, atunci când, cel puțin în privința cooperării dintre România și Germania, există semne de performanță și speranță. De exemplu, Germania este principalul partener comercial al României. Relațiile bilaterale au cunoscut, în ultimii ani, o dezvoltare semnificativă. În anul 2014, pentru prima dată, exporturile României pe piața Germaniei s-au ridicat la peste 10 miliarde euro, iar comerțul bilateral a depășit 20 de miliarde de euro. Așadar, circa 20% din comerțul exterior al României are ca partener Germania.

În același timp, este un semn bun, de ameliorare a competitivității, faptul că peste trei sferturi din exporturile românești adresate pieței germane sunt produse cu valoare adăugată superioară. Cu toate acestea, comerțul bilateral are încă multe avantaje comparative care pot fi valorificate. Exporturile provenite din România reprezintă doar 1% din totalul importurilor germane (comparativ cu Polonia și Cehia, cu ponderi de peste 3%), iar procentul este chiar mai mic în privința ponderii importurilor României în totalul exporturilor Germaniei.

În acest sens, consolidarea cooperării economice dintre România și Germania reprezintă o prioritate, și nu doar în plan comercial, ci și în planul investițional. În prezent, investițiile germane ocupă locul 3 în topul investițiilor străine din România (după Olanda și Austria), cu peste 12% din totalul investițiilor străine.

Suntem convinși că relațiile economice cu Germania pot fi extinse și aprofundate în domeniul inovării și al transferului tehnologic. Investițiile străine sunt, fără îndoială, sursa esențială pentru susținerea și încurajarea inovației prin transferul de know-how și tehnologie, iar atragerea acestor investiții străine ar trebui să constituie prioritatea absolută a oricărei strategii economice.

În încheiere, felicităm încă o dată Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană pentru misiunea sa aparte, prin care inovează benefic, continuu și pe termen lung, pentru România, pentru Germania și pentru performanța economică, în general. La mulți ani!”

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.