Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

INA va pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administraţiei

Institutul Naţional de Administraţie (INA) va pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administraţiei publice, prin profesionalizarea personalului din administraţia publică centrală şi locală, se arată într-un proiect de hotărâre al Guvernului.

Vezi și: SURSE: Blaga joacă la rupere. Omul impus în conducerea PNL

Conform proiectului de HG privind organizarea şi funcţionarea INA, care a fost pus în consultare publică de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Institutul se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea MDRAP.

Citeşte şi: Un club celebru din București a fost INCHIS: Acuzații de evaziune fiscală

Institutul exercită atribuţii în domeniile care ţin de administraţia publică: formarea şi perfecţionarea profesională a personalului, cercetare-inovare, facilitarea comunicării informaţiilor şi cunoştinţelor, asigurarea calităţii în domeniul formării personalului.

Citeşte şi: Gigi Becali intervine în scandalul momentului: 'Nu am făcut nicio nelegiuire'

Institutul are sediul în Bucureşti, strada Occidentului, numărul 14, sectorul 1. Pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţilor sale, INA poate utiliza şi alte spaţii, în condiţiile legii.

Citește și: Percheziții la creatoarea Adina Buzatu, un celebru scriitor și un cunoscut avocat: Sunt acuzați de evaziune fiscală și spălare de bani

Înfiinţarea INA a fost decisă printr-o Ordonanţă a Guvernului din 24 august şi presupune preluarea de la ANFP şi centrele regionale din subordinea acesteia a personalului şi patrimoniului aferente activităţii de formare profesională, a programelor de formare profesională şi a drepturilor şi obligaţiilor care decurg din acestea. Implementarea acestor măsuri nu este de natură să afecteze raporturile de muncă/de serviciu ale personalului preluat şi să conducă, în consecinţă, la disponibilizări, se arată în nota de fundamentare a proiectului de HG.

Citeşte şi: Alis Grasu îi răspunde lui Cătălin Tolontan, apare numele lui Gigi Becali: 'Nu am luat niciun leu'

Conform documentului, numărul maxim de posturi din aparatul propriu al INA va fi de 100 de funcţionari publici şi personal contractual, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului preşedintelui Institutului. De asemenea, numărul total de autoturisme ale INA va fi de 18, prin preluarea acestora din gestiunea ANFP şi a centrelor regionale de formare continuă pentru administraţia publică locală.

Vezi și: Cioloș anunță că vrea PNL: Îmi doresc ca un guvern liberal să continue ce am început

Bugetul necesar pentru funcţionarea INA în anul 2016 (în cazul în care protocolul de predare-preluare este încheiat până la 31 decembrie 2016) va fi asigurat prin preluarea sumelor aferente activităţii de formare şi perfecţionare de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, relatează agerpres.

Citește și: Știai asta? 21 de curiozități despre ce ne înconjoară

Totodată, bugetul de venituri şi cheltuieli aferent funcţionării INA începând cu anul 2017 este estimat la o valoare de 15.000.000 lei pe an. Bugetul anual al INA cuprinde sume care până la intrarea în vigoare a ordonanţei erau avute în vedere pentru bugetul ANFP, precum şi sume din venituri proprii, se mai spune în nota de fundamentare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.