În cadrul unui studiu realizat de InfoCons, Asociație pentru Protecția Consumatorului, au fost analizate 25 de produse tip îngheţată, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 6 producători / furnizori / distribuitori.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, acesta variază între 3 și 16 E-uri.
Comparativ cu studiul anterior pe aceeași categorie de produse, putem sesiza existența produselor alimentare cu 3 E-uri, în procent de 12%, dar și produsul cu cele mai multe e-uri având în compoziție 16 E-uri.
Alegeri SUA: Hillary Clinton îl devansează pe Donald Trump / Sondaj
12 % din produsele analizate au în conţinut 3 E-uri;
16 % din produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;
28 % din produsele analizate au în conţinut 5 E-uri;
20 % din produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;
12 % din produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;
4 % din produsele analizate au în conţinut 9 E-uri;
4 % din produsele analizate au în conţinut 10 E-uri;
4 % din produsele analizate au in continut 16 E-uri.
88% dintre produsele ce fac prezentul studiu au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, acestea fiind: arahide, alte fructe cu coajă lemnoasă, nuci, ou, lactoză, lapte sau gluten.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 20 Iunie – 25 Iunie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip îngheţată existente pe piața românească
Toate produsele ce fac prezentul studiu au menționat pe etichetă cantitatea, aceasta fiind specificată în grame. Gramajul este menționat în proporţie de 100% din produsele analizate, cu valori cuprinse între 33 - 570 g/produs, volumul recipientului cuprinde valori între 60 – 1250 ml/produs.
Valorile nutritionale sunt menționate pe etichetă în cazul a 100% din produsele analizate: valoare energetica este cuprinsă între 85 – 355 kcal/100g, iar glucidele au o valoare cuprinsă între 21 – 40.7 g/100g.