Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Branduri politice în online: Lideri versus partide

1968_grafic-scadere

În graficele de mai jos veți vedea cum a evoluat interesul în mediul online suscitat de principalele partide și liderii lor

PSD vs. Liviu Dragnea

La social-democrații, în concordanță cu reputația, partidul este cautat pe Google mai des decât liderul  său. Poate că un rol în joacă și faptul că liderul PSD nu a fost și nu este cel mai popular lider din partid.

content-image

Primul vârf de căutări este dat de alegerile locale, al doilea de alegerile parlamentare și al treilea de instabilitatea din timpul formării guvernului (când, dealtfel, Dragnea preia scena și devine mai interesant decât partidul).

PNL vs Alina Gorghiu vs Raluca Turcan

Căutările PNL au un model similar cu al PSD, dar mai pronunțat focalizate pe brandul partidului decât pe cel al liderului. Este posibil ca lunga unificare să fi jucat un rol.

content-image

După alegerile parlamentare, discrepanța dintre lider și partid pare să reintre în parametri normali.

PMP vs. Traian Băsescu

Așa cum ne așteptam, brandul lui Traian Băsescu este mult mai interesant decât cel al PMP. Această discrepanță se accentuează după ultimele alegeri iar PMP aproape că dispare din zona de interes public.

content-image

ALDE vs. Călin Popescu Tăriceanu

În mod cumva neașteptat ALDE este un termen mai căutat decât Tăriceanu, mai ales în perioadele preliminare alegerilor. În ultima perioadă, însă, șeful Senatului revine în prim plan.

content-image

USR vs....

Analiza asupra interesului USB/ USR este mai complicată dar și mai interesantă.

În graficul de mai jos linia galbenă reprezintă căutările după usb. Doar că usb este în primul rând o tehnologie și abia pe urmă un partid - de aici și valorile mari. În săptămâna alegerilor locale (care începe, pe sistem anglo-saxon, duminică) vedem un vârf de căutări usb pe care îl putem asocia cu USB-partidul.

Așadar, în săptămâna alegerilor locale cel mai căutat brand este Clotilde Armand, datorită semi-scandalului privind numărarea voturilor. Urmează Nicușor Dan și, departe în urmă, USB.

content-image

La alegerile generale situația se inversează. Încă din campanie, USR (albastru) se plasează mult deasupra celor doi lideri. Diferența scade după alegeri dar persistă, Dan plasându-se deasupra partidului doar în perioada 5-17 februarie.

Astfel, USB/USR evoluează ca percepție dinspre imaginea unui partid de lider înspre imaginea unui partid interesant în sine.

 

Metodă: Graficele reprezintă căutări pe Google limitate la România, agregate săptămânal. Săptămâna începe duminică. Perioada este reprezentată de ultimele 12 luni iar graficele au fost construite în Google Trends. Google nu pune la socoteală numărul real de căutări, de aceea scala graficelor diferă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.