Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

INTERVIU: Cătălin Predoiu și soluția CAPITALĂ pentru București

Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Predoiu, a acordat un interviu, pentru STIRIPESURSE.RO, în care ne-a prezentat viziunea lui asupra principalelor probleme ale Bucureștiului și soluțiile pe care le vede pentru rezolvarea acestor probleme. Predoiu susține că în discuțiile cu bucureștenii a înțeles că principala problemă este traficul, iar propunerea sa pentru rezolvarea traficului reprezintă o abordare integrată. Candidatul PNL susține că trebuie pornite concomitent toate marile proiecte de infrastuctură din Capitală, pentru ca în 2022, cel mai târziu, coșmarul traficului din București să fie o amintire.

Citește și: Programul electoral al lui Cătălin Predoiu pentru București/ DOCUMENT

R. Domnule Predoiu, care este primul lucru pe care îl veți face când ajungeți în Primăria Capitalei?

C.P. Principala problemă a Bucureștiului este traficul și aceasta este prima problemă pe care o abordez. De ce e traficul principala problemă în București? E foarte simplu, dacă înțelegem în detaliu fenomenul. Infrastuctura rutieră a Capitalei este contruită înainte de 1989. În prezent, în București traversează orașul zilnic peste 1,5 milioane de mașini, adică de 10 ori mai mult decât în anul 1989. A doua problemă este aceea că, Bucureștiul, ca orice mare oraș are nevoie nu numai de bulevarde mari, axele orașului, ci are nevoie de inele circulare, care să devreze centrul orașului. În prezent nu există decât un singur inel, închis prin finalizarea Pasajului Basarab. Ar trebui să mai existe un inel median, care este în proiect și inelul exterior, care să fie centura Capitalei. Aceste două inele nu există și atunci toate mașinile care tranzitează Bucureștiul pe bulevardele principale se blochează în centru, pentru că centrul orașului nu poate fi ocolit deocamdată decât printr-un singur inel. Un proiect prioritar ar fi relansarea inelului median al Capitalei, care înseamnă, pratic, 19 obiective cu termen de punere în funcțiune undeva în 2022, dar care poate fi dat în funcțiune pe etape intermediare.

R. Asta înseamnă și ceva suspendat sau ceva de genul, să ne amintească de Oprescu?

C.P. Nu, nu-i vorba de autostradă suspendată. E vorba de un inel median al Capitalei, care, evident că se poate folosi și de pasaje subterane și supraterane, dar este vorba de o lucrare realistă, care este în proiect și ar trebui finalizat din bugetul local, fonduri europene și misiune de obligațiuni. În fine, al treilea inel care este necesar Capitalei este inelul exterior, este centura Capitalei, în regim de autostradă cu două benzi pe sens, care de asemenea este nefinalizat. În paralel, trebuie finalizate pasajele subterane și supraterane. Piața Sudului este în curs de finalizare și urgent trebuie deblocat. Apoi, Drumul Taberei- Răzoare și Grozăvești-Calea Rahovei, ambele cu termen de finalizare 2020, ambele cu termen de finalizare în 2020, cu finanțare din buget propriu și emisiune de obligațiuni. În fine, aș mai adăuga diametrala nord-sud Buzești-Berzei-Uranus, care este finalizată până la Berzei, ea trebuie să ajungă până la strada Uranus, tot cu termen de finalizare 2020 și finanțare din bugetul local și emisiune de obligațiuni. Dacă la acestea mai adăugăm racordarea intrărilor în oraș la autostrăzi și activarea unui sistem de parcări subterane și supraterane într-o rețea în centrul orașului, atunci avem o paletă de soluții, care pot să rezolve în câțiva ani de zile problema traficului în București.

R. Asta câți ani ar ține?

Predoiu: Păi, vedeți că sunt pe etape. De la termene imediate cum e cazul la Pasajul Piața Sudului până la termene 2020-2022.

R. Deci vă propuneți două mandate?

Predoiu: Eu vă spun care este prioritatea. Termenele de finalizare impun cu urgență începerea acestor lucrări sau accelerarea lor și aș mai adăuga aici o idee și anume că Bucureștiul nu poate rezolva singur această problemă, ci printr-un parteneriat cu Guvernul. Este una dintre caracteristicile parteneriatului pe care îl propun și anume de a crește importanța Bucureștiului în dialogul cu Guvernul, de a crește influența sa, cum ați spus foarte plastic, primarul general trebuie să aibă o influență majoră în relația cu Guvernul și Bucureștiul ar trebui să fie permanent pe agenda primului ministru și pe agenda Gvuernului, pentru că Bucureștiul nu este numai un centru urban, este și un pol de dezvoltare. Nu poți să dezvolți România, dacă nu dezvolți Bucureștiul. Deci, trebuie o atenție specială acordată acestui oraș și primarul general trebuie să impună acest lucru oricărui Guvern. Traficul este principala problemă a bucureșteanului și este principala problemă la care mă voi racorda. În paralel, trebuie începută, evident, și o operațiune de modernizare a administrației Primăriei Generale, transparentizare, debirocratizare, simplicarea procedurilor, punerea pe site a tuturor procedurilor licitațiilor, adică o gestionare a banului public transparent. Primăria Capitalei trebuie să devină, dacă vreți, o clădire cu pereți de sticlă transparenți și nu negri, așa cum este în prezent.

R. Din explicațiile dumneavoastră, nu pot să nu remarc să v-ați concentrat foarte mult pe traficul rutier, dar v-aș întreba ce facem cu metroul, cu transportul în comun?

Predoiu: Extinderea magistralelor de metrou din București este de asemenea un obiectiv prioritar în programul meu.

R. Care este magistrala prioritară?

Predoiu: Trebuie să rezolvăm magistrala Drumul Taberei-Eroilor mai departe Universitate-Iancului. Deci trebuie să legăm Drumul Taberei de centrul orașului. Drumul Taberei la ora aceasta este blocat.

R. Vă întreb pentru că în 2020 vom avea meciuri de la Campionatul European în România și ne-am asumat construcția metroului până la aeroport.

Predoiu: Este o chestiune care ține de colaborarea cu Guvernul, pentru că atât magistrala din Drumul Taberei-Universitate-Iancului, cât și magistrala Otopeni-București implică o colaborare cu Ministerul Trasporturilor, deci cu Guvernul și vedeți dumneavoastră, oricât și-ar propune primăria să rezolve singură aceste obiective este imposibil. Este o responsabilitate partajată, ca să zic așa.

R. Veți încerca să treceți metroul la București, cum s-a mai încercat?

Predoiu: Da, este o idee aceasta de a gestiona metroul direct de către Capitală, dar până atunci haideți să dăm drumul la proiecte, haideți să ne implicăm puternic și la nivel de Minister al Transporturilor în finalizarea acestor proiecte începute. Până la urmă, pe bucureștean îl interesează mai puțin cine le construiește, îl interesează să fie construite, ori, aici, primarul general primul lucru pe care trebuie să îl facă este să urce în taxi și să se ducă până la Guvern și să tranșeze această problemă.

R. Un om din echipa dumneavoastră, Ovidiu Raețchi bate monedă destul de tare că se va lupta să impună ca prioritate metroul din Drumul Taberei. De aceea vă întreb care este prioritatea dumneavoastră? Primarul Cătălin Predoiu ce îi va cere ministrului Transporturilor, care să fie prioritatea?

Predoiu: Îi spun că trebuie să prioritizeze absolut toate proiectele care țin de București.

R. Păi poate nu sunt bani.

Predoiu: Trebuie să fie bani. Bucureștiul trebuie să fie prioritar, pentru că nu poți rezolva problema traficului doar finalizând centura Capitalei sau doar finalizând magistrala de metrou Drumul Taberei-Eroilor. Asta este o greșeal strategică pe care au făcut-o primarii precenți: de a se concentra pe unul sau altul din obiective. Nu, tot Bucureștiul trebuie să fie prioritar și toate soluțiile, cele de trafic rutier, pe care vi le-am amintit puțin mai sus, magistralele de metrou, traficul alternativ, tot ce ține de trafic trebuie prioritizat. Deci, nu poți, dacă vorbești de trafic să te axezi doar pe o soluție, nu ai rezolvat nimic. Degeaba, de exemplu, rezolvi pasajele subterane și supraterane în București, dacă nu finalizezi și inelele median și de centură. Degeaba finalizezi metroul din Drumul Taberei, dacă nu finalizezi și racordările la autostradă, pentru că undeva se va produce un alt blocaj. Nu faci decât să muți blocajul din centru în altă parte, la ieșirea din oraș. Repet, 1,5 milioane de mașini trec prin București zilnic, deci ele au nevoie de soluții care să fie simultane și traficul are nevoie de soluții aternative. Degeaba faci numai piste de biciclete, dacă nu rezolvi și culoarul comun pentru RATB, ambulanțe, poliție, pompieri etc. Toate aceste soluții trebuie prioritizate. A te concentra doar pe una sau pe alta, înseamnă a rezolva doar parțial problema. Se rezolvă într-o parte a orașului și se bucură cetățenii de acolo, dar nu rezolvi global problema.

R. Începusem cu o altă întrebare: ce face Cătălin Predoiu în prima zi când ajunge în Primăria Capitalei?

Predoiu: Voi cere o situație la zi a lucrărilor începute și nefinalizate. După care mergem pe teren și vedem care este situația, după care aplicăm planul de măsuri urgente. Nu mai putem aștepta în discuții, în parlamentări, în teorii. Trebuie urgent plecat la treabă, de a doua zi.

Interviul integral cu Cătălin Predoiu va fi difuzat în curând pe STIRIPESURSE.RO.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.