Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

INTERVIU cu omul care negociază cumpărarea Antena 3: 'Am vorbit cu Camelia Voiculescu'

STIRIPESURSE.RO publică un interviu, în exclusivitate, cu omul care negociază în numele grupului de investitori care vrea să cumpere Antena 3. Vestea că există un mare interes pentru cooptarea Antena 3 în cel care se dorește a fi cel mai mare proiect TV care s-a făcut vreodată în România am aflat-o pe surse. Stylianos Syrmoglou, cel care reprezintă un grup de investitori străini interesați și care poartă toate negocierile în vederea realizării acestui proiect, ne-a acordat un interviu, în exclusivitate.

El a relatat, pentru STIRIPESURSE.RO, ce acțiuni a întreprins, până cum, și câteva detalii despre mega-proiectul media ce se pregătește în România și sud-estul Europei. Una dintre oferte făcută recent este cea către proprietarul Antena Group, Camelia Voiculescu, iar, în acest moment jurnalistul, așteaptă o nouă întrevedere cu patronatul Trustului Intact:

Citește și: DNA cutremură scena politică: Vasile Blaga ar fi luat şpagă (surse)

Rep.: Domnule Stylianos Syrmoglou, sunteți un jurnalist grec cu multă experiență, iar sursele noastre ne-au devoalat faptul că aveți în lucru un proiect TV de anvergură în România.

S. Syrmoglou: Întâi de toate, mulțumesc pentru interesul acordat. Înțeleg că materialul pe care l-ați publicat de curând a suscitat interesul multora din media românească și a născut un val de speculații și multe zvonuri. Am răspuns invitației tocmai ca să le lămuresc. Și fără niciun fel de dubiu, sper că odată cu implementarea acestui uriaș plan de afaceri al BALKAN NET, se va risipi încet-încet spectrul acesta al criticismului, chiar al animozităților născute, cel puțin din partea competiției existente.

Oricum, într-o economie de piață liberă întotdeauna este loc de noi afaceri îndrăznețe. Și ține de public și de cei care activează în piața de publicitate de a accepta, susține și menține un nou efort în industria de televiziune.

Rep.: Până la această oră ați avut întâlniri și negocieri în București? Știm din alte surse că deja ați purtat anumite discuții.

S. Syrmoglou: Confirm, am avut astfel de întâlniri și negocieri, în efortul meu de a concretiza cât de repede se poate bussines planul al acestei rețele de televiziune, bineînțeles, având mână liberă de la acest grup de investitori pe care îi reprezint. În ultima perioadă, am avut discuții și negocieri fie în SUA, cu CME și Warner, fie în zona balcanică cu proprietari de canale TV. Am avut întâlniri și cu câțiva jurnaliști și oameni de afaceri din București. Scopul firesc al acestora a fost acela al discutării posibilităților de a colabora și dezvolta proiectul acesta în cel mai eficient mod, prospectând în același timp piața și având până la această oră o concluzie clară asupra ”caracterului” și tendințelor pe care le au spectatorii din România, dar de asemenea asupra nevoilor pe care le au publicitarii de aici.

Rep.: Știm că acum o lună v-ați întâlnit cu Camelia Voiculescu și că sunteți interesat de cumpărarea Antena 3 și de o colaborare cu Antena Group. Confirmați ceea ce am și publicat acum câteva zile?

S. Syrmoglou: Să știți că, în același sens, pentru a accelera punerea în practică a proiectului TV, în ultimele luni am avut întâlniri, care au avut succes, în restul țărilor care fac parte din BALKAN NET. Am discutat ca și la București cu trusturi TV despre achiziționarea unor unor canale TV sau colaborarea cu grupurile media din care făceau parte. Asta nu e un secret. Și da, în august am avut plăcerea ca de-a lungul a două ore să stau de vorbă cu doamna Camelia Voiculescu și cu domnul Sorin Alexandrescu, la sediul Antena Group din complexul Iride, aflat în Pipera. Subiectul este similar celui propus și realizat în alte țări. A fost o primă întâlnire fructuoasă de informare și o oportunitate de a discuta o multitudine de probleme de interes reciproc care țin de domeniul TV și am stabilit că ne revedem în viitorul foarte apropiat. Nici mai mult, nici mai puțin.

Citește și: Liviu Dragnea ANUNȚĂ cum se va forma noul Guvern/ VIDEO

Rep.: Ce ne puteți spune despre proiectul BALKAN NET? Ce aduce nou pe piața de TV din România?

S.Syrmoglou: Este un proiect provocator și, fără îndoială, ca perspectivă pentru piața românească de media poate deveni o fereastră către lume în sensul în care va depăși orice s-a făcut aici în materie de televiziune. Iar publicul românesc și interesele naționale sunt destul de coapte pentru a admite că lucrul acesta se întâmplă. Rețeaua va opera canale TV în București, unde va fi sediul central, în Sofia, Belgrad, Bratislava și Chișinău și apoi Istanbul. În București, canalul care va ține de rețea va fi unul cu specific european și va pune accentul nu doar pe zona divertismentului, ci pe cea a educației în aceeași măsură. Canalul TV va folosi inovații tehnice care țin de întreaga producție TV. Acestea vor aduce, cu siguranță, o noutate absolută pe piața de televiziune din România și vor schimba modul de producere a știrilor și a programelor de divertisment așa cum nu s-a mai făcut niciodată în țara dumneavoastră. Negreșit, BALKAN NET va face diferența pentru că va intra brutal într-un sistem media care este închis și care ține departe de modernizare adevăratul conținut al știrilor și rolul pe care îl are televiziunea iar pe jurnaliști, captivi unei mentalități învechite. Chiar la o întâlnire cu un CEO al unui canal TV românesc am caracterizat televiziunea de aici ca pe o ”femeie tânără dar cu primele semne de îmbătrânire” la o vârstă precoce , în sensul în care producția de știri are un tipic formal, birocratic. Vorbim de o asemănare a știrilor de la o zi la alta sub aspectul structurii, conținutului și prezentării. Aș vrea să precizez un lucru nefiresc. Televiziunile se copiază una pe alta în idei și emisiuni, creând confuzie și limitând interesul celor care activează în publicitate. Bineînțeles, emisia din România nu a traversat un lung drum de la Revoluție până acum și este corect să spunem că proporția de buletine de știri și emisiuni ține mai mult de structura instituțională, controlul politic într-o oarecare măsură dar, mai important, de presiunea economică.

Citește și: Decizie de ULTIMĂ ORĂ în dosarul casei din Sibiu pierdute de Klaus Iohannis

Rep.: O ultimă întrebare pe final. Cum vedeți jurnalismul practicat la această oră în România?

S.Syrmoglou: Păi, observând ca un spectator televiziunea și presa românească din toate perspectivele, pentru că am mulți prieteni jurnaliști, aș putea spune într-un mod foarte clar că aici sunt ziariști eficienți, talentați, cu integritate și demnitate. Sunt egali cu toți colegii lor din alte state europene. Ceea ce se poate spune este că jurnaliștii de oricare fel ar fi ei sunt sufocați din două motive. Primul, presiunea la care sunt supuși care, într-un fel, le limitează responsabilitățile, le anihilează creativitatea și flerul acela de a prinde știrea adevărată. Iar aceste presiuni vin de la cei care dețin afacerea media, de la patroni, și de la relațiile eclectice cu interesele politice și economice pe care ei înșiși le au. Iar cel de-al doilea motiv este o lipsă crasă de abilitate managerială a celor care conduc astfel de instituții media, să le spunem ”Homo ignoranți”. Termenul derivă din atitudinea pe care aceștia o au de aroganță, de a face mereu pe șeful, încercând prin aceste instrumente să impună jurnaliștilor metode și politici trecute prin filtrul subiectivității acelora. Așa se ajunge uneori la ”știri de doi lei” care manipulează opinia comună la o manieră ofensatoare. Sunt jurnaliști care, în efortul lor de a supraviețui, de a trăi demn, sunt adesea forțat marginalizați sau obligați să-i tolereze pe colegii lor care sunt în poziții manageriale și care nu au știu cum se manageriază o televiziune pentru că evită etica jurnalistică, așa cum ” dracul fuge de tămâie”.

Deocamdată Antena 3 a emis un comunicat in care susține că NU e de vânzare.

Jurnalistul grecStylianos Syrmoglou este un cunoscător al media din România, prospectând piața de la noi în ultimii 3 ani. Este, printre altele, fondatorul Alpha TV de la Atena, cumpărat ulterior de nemții de la RTL. Predă Relații Internaționale la Universitățile din Londra și Washington.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.