Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Legea Tichetelor de Bicicletă, depusă în Parlamentul României

nieuwsblad.be
bicicleta bike

Astăzi, deputatul Valeriu Steriu, președinte UNPR, a depus în Parlamentul României proiectul său legislativ privind acordarea de tichete valorice pentru a încuraja mersul pe bicicletă în marile aglomerări urbane din țară.

Proiectul de lege presupune ca angajatorii să poată acorda angajaților subvenții sub forma unor tichete de bicicletă (tichete valorice pentru achiziționarea bicicletelor), o dată la trei ani, valoarea maximă a subvenţiei fiind de 1500 lei. Aceste tichete pot fi utilizate pentru achiziționarea de biciclete, precum și a echipamentului de ciclism, adică orice este necesar echipării bicicletei și a ciclistului: accesorii, piese de schimb, unelte și produse de întreținere sau echipamentul pe care îl poartă ciclistul.

Totodată, angajatorii pot acorda indemnizaţii pentru mersul pe bicicletă angajaților care utilizează acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de muncă sau pentru deplasările în interes de serviciu. Această indemnizaţie este acordată tot sub forma tichetelor de bicicletă, într-o limită anuală de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru. Angajatorii au libertatea de a defini, după consultarea angajaţilor vizaţi, lista documentelor justificative necesare acordării indemnizaţiei şi frecvenţa prezentării acestora.

“Ideea acestui proiect se datorează uneia dintre cele mai vechi pasiuni ale mele: mersul pe bicicletă. Țin minte și acum bicicleta pe care am învățat să merg, era o frumoasă cursieră albastră. Am folosit bicicleta ca mijloc de deplasare încă din liceu și am continuat să o folosesc și atunci când eram student, în facultate. Chiar și acum utilizez bicicleta inclusiv pentru a mă deplasa spre Parlament și am toate motivele pentru a face această alegere: mă atrenez, ajung mai repede și chiar reușesc să contribui la reducerea noxelor. Cu ajutorul acestei legi, îmi propun să conving un segment important din mediul urban să-mi urmeze exemplul și cred că astfel am produce o schimbare importantă la nivelul traficului din marile orașe. Ar fi un mic pas al fiecăruia dintre noi pentru o schimbare mare, în bine, la nivelul comunităților în care trăim. Și ca să mă fac mai bine înțeles, mesajul meu pentru tânăra generație este: Keep calm and ride a bike! ", spune deputatul Valeriu Steriu.

Legea se inspiră din inițiative similare implementate de mai multe state UE pentru încurajarea cumpărării unei biciclete în vederea efectuării traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit – cu celebrul program Cycle to work din 1999) şi pentru deplasările în interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin aşa-numitele indemnizaţii de kilometraj pentru bicicletă. Franța este unul dintre statele europene care la rândul său încurajează folosirea bicicletei pentru deplasările în interes de serviciu.

Alte informații:

• Bucureştiul deţine tristul record de a fi oraşul cu cel mai congestionat trafic din Europa, situându-se printre primele în lume din acest punct de vedere. În mod logic, este şi unul dintre cele mai poluate oraşe din Europa.

• Conform barometrului Federaţiei Bicicliştilor Europeni publicat în mai 2015, România ocupă ultimul loc în Uniunea Europeană din perspectiva celor cinci criterii luate în calcul: utilizarea bicicletei, siguranţa în trafic, dezvoltarea cicloturismului, a pieţei de biciclete şi a organizaţiilor pentru promovarea ciclismului.

• Infrastructura deficitară – cvasi-absenţa amenajărilor specifice: piste dedicate, locuri de parcare securizată, sisteme «bike-sharing», facilităţi intermodale etc – este principala cauză a acestei stări de fapt, articulată pe inegalitatea simbolică între maşina personală şi bicicletă.

• Prezenta propunere vizează stimularea utilizării bicicletei pentru deplasările cotidiene în România, în primul rând pe traseul domiciliu-loc de muncă-domiciliu şi pentru deplasările în scop profesional şi își propune să crească totodată presiunea pentru crearea infrastructurii fizice necesare ciclismului.

• Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, 15 minute petrecute pe bicicletă pe zi pot creşte durata de viaţă cu până la 7 ani. Utilizarea pe scară largă a bicicletei pentru deplasările cotidiene, începând cu cele între domiciliu şi locul de muncă, reduce mortalitatea şi aduce o îmbunătăţire substanţială a stării de sănătate a populaţiei, care se traduce şi printr-o reducere a cheltuielilor publice de sănătate şi prin creşterea productivităţii.

• Legea introduce o nouă formă de tichete valorice – tichetele de bicicletă. Asemănător tichetelor de masă sau tichetelor cadou, tichetele de bicicletă sunt acordate de angajatori angajaţilor pentru a stimula folosirea de către aceştia a bicicletei pentru deplasările între domiciliu şi locul de muncă, precum şi pentru deplasările în interes de serviciu.

• Sumele corespunzătoare tichetelor de bicicletă se încadrează în categoria cheltuielilor sociale cu deductibilitate limitată.

• Tichetele de bicicletă sunt emise de unităţi autorizate de către Ministerul Finanţelor Publice, instituţie care stabileşte şi criteriile de acordare a autorizaţiei de funcţionare.

• Tichetele de bicicletă pot fi utilizate în magazinele specializate în vânzarea bicicletelor, a echipamentului de ciclism sau în furnizarea serviciilor de întreținere, numite unităţi afiliate, cu care unitățile emitente contractează serviciile respective.

• Normele metodologice de punere în aplicare a legii vor stabili atât valoarea unui tichet de bicicletă – 10 RON sau multiplu de 10 RON, de exemplu – precum şi lista tipurilor de bicicletă, a echipamentului şi serviciilor eligibile.

• Termenul «bicicletă» ar trebui înţeles în sens larg pentru a include, alături de bicicletele tradiţionale sau electrice, şi monociclurile, tricicletele, trotinetele, cu sau fără asistenţă electrică, vehiculele de tip «half-bike», «segway» etc.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.