Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

(M)uc-ul de la Transporturi!

 

Acest articol reprezinta un pamflet si trebuie tratat ca atare, bazandu-se insa pe fapte reale si personaje neimaginare.
Cand esti (M)uc ajungi Ministru, caci ministrii au virtuti, spate, ceafa si banuti. Cand un grangure local sustine, masini fabrici si uzine, poate sa puna si un (M)uc, sef peste autostrazi, avioane si trenuri
Introducerea fiind facuta, tin sa impartasesc cu dumneavoastra experiente pe care le voi dezvolta in etape cu diverse personaje ce populeaza fauna guvernamentala.
Ma opresc astazi la Ministerul Transporturilor de pe Marte, unde, ca in multe alte locuri in ultimii 27 ani, au aterizat tot felul de frustrati, impotenti intelectual, sau cel mai grav, personaje fara valori nationale impinse sau trase de sfori de diversi politicieni sau oameni de afaceri ce numai afaceri nu fac si care traiesc bine mersi la umbra partidelor.
Calatorind pe Marte, am descoperit "Planeta Maimutelor" din Ministerul Transporturilor. Desi un film foarte bun de altfel, planeta maimutelor nu este acelasi lucru cu realitatea din transporturi. Daca in film, indiferent de sezon, maimutele dadeau dovada de o minima inteligenta si aflandu-se intr-un proces evolutiv de la un episod la altul, planeta maimutelor din minister, procesul este invers: devin din ce in ce mai opaci, mai redusi, grobieni si avari. Lacomia devine pe masura lipsei de circumvolutiuni si ne trezim in urmatoarea stare de fapt:
Mersul cu trenul, cu sau fara "nas", este echivalentul unei experiente e care vrei sa o faci la sfarsit de viata, sansele de supravietuire depinzand doar de hazard si convins fiind ca au dificultati majore in a face diferenta intre gramatica, fonetica, algebra, geometrie etc, voi apela la argumente mai simple: 80% din locomotive si vagoane, fie pica in mers, fie iau foc. Ca sa citez dintr-un prieten apropiat al carui nume nu il pot invoca, neavand acceptul acestuia, in Romania lui 2017 sub comanda marelui (M)uc, trenurile incep sa circule cu vitezele primelor locomotive inventate, nu care cumva sa se rastoarne din cauza terasamentului aflat in descompunere, sau furat dea dreptul.
Cu un tupeu iesit din tipar(M)uc-ul ce a administrat o "metropola" din Europa, numit acum Ministru, ne-a mintit cu aroganta nu doar pe mine, ci si un alt grup de martieni ce ne-am dus cu jalba-n protap sa-I comunicam gravele incalcari ale legii de catre Ministerul Transporturilor, care s-au soldat fie cu despagubiri uriase pentru companii care nu au prestat nici un km de drum, fie cu alte pagube serioase la buget, si asta deoarece Ministerul “a gresit” de mult prea multe ori fie la caietele de sarcini, fie la exproprieri, fie la identificarea sit-urilor ce  trebuiesc prezervate etc.
Figura impunatoare pe inaltime si latime, l-a facut pe micul (M)uc sa se simta un mic Dumnezeu, cu multi bani ce-i drept… Dupa ce a negat ca nici usturoi nu a mancat, si nici gura nu-i miroase, timp de vreo ora s-a gandit sa rezolvam noi problema companiilor romanesti din zona de infrastructura. Volumul si masa individului fiind foarte mari, cuvintele au iesit cu greutate, dar le-am inteles pana la urma.
Dupa ce toti cei de la masa i-au explicat ca este nepermis sa costitui garantii de buna executie de o valoare uriasa scotand din joc total, firmele cu capital romanesc,  a balmajit in final ceva de genul: ‘’faceti dumneavoastra conditii pentru loturi de autostrada care sa fie benefice si statului si companiilor romanesti.’’ Am aproximat realitatea deoarece printre falcutele si ochisorii bulbucati imi era greu sa retin exact ce doreste. Initial toti cei prezenti ne-am gandit ca este semn de buna credinta, dar ce spun eu buna credinta! Mai degraba impotenta, dar si asa era bine, caci impotenta se trateaza. Toti cei prezenti am luat in serios propunerea (M)uc-ului, angajandu-ne ca in 2 saptamani sa ii furnizam incompetentului ceea ce ne solicitase, respectiv solutii pentru nediscriminrea companiilor romanesti.
Chiar daca intr-un proces de degradare si involutie accentuat, unor maimute  din Minister le-a mai ramas in schimbul inteligentei - viclenia, frustrarea, goliciunea, ce nu au nimic in comun cu inteligenta. Si uite asa aflai ca domnul (M)uc incepe sa spuna in stanga si dreapta ca CNMR  vrea contracte de autostrazi :))).
As pune elucubratia pe seama prostiei, ma scuzati, involutie daca nu as sti sursa de subventionare cu viclenie a domnului Ministru de pe Marte, desigur, din fericire, fiind o intalnire publica, pe statia spatiala de la Ministerul Transporturilor, colegii mei au bunul obicei de a se asigura ca dezbaterile publice raman si inregistrate. Asadar daca micul (M)uc  mai insista cu intoxicari, denaturari si viclenii, ii vom transmite si lui si oricui altcuiva intreaga discutie pentru a vedea cum specialistii spun foarte clar sa nu mai mergem cu trenul decat daca vrem sa incercam un sport extrem!!
Ce pot sa il asigur pe PreaInaltul si PreaLatul Ministru sunt urmatoarele:
• Ne vom bate pentru capitalul romanesc autohton sa nu dispara sau sa fie sclavii multinationalelor
• Ii vom comunica in maxim 2 saptamani solutiile legale pentru ca elemente de constrangere spre disparitie ale companiilor romanesti sa fie eliminate (asa cum ne-a cerut chiar el)
• Vom pune la dispozitia organelor abilitate toate informatiile pe care le avem cu privire la folosirea cu rea credinta a functiei publice detinute in diverse contracte de infrastructura. Mai mult decat atat, cu o aparare jalnica in fata altora, dar profund mincinoasa, il asigur de toata determinarea mea in a lamuri toate snoavele imprastiate in targ, nedandu-si seama saracul ca a fost o intalnire publica si inregitrata.
La final mai pun o intrebare cat o suta de km de autostrada in Romania: Dragi romani, de unde oare provine nisipul, pietrisul, cimentul chiar cu care astazi construiesc drumuri companii romanesti si straine??!!!.... Si ca sa se tasforme si intr-o ghicitoare: stie careva care este legatura intre firmele care exploateaza aceste resurse (fara autorizatie din cate inteleg) si actualul (M)uc de la Transporturi? Va dau eu un indiciu: ambele intrebari au legatura cu "metropola" ce fuse condusa pana de curand de mai marele (M)uc.
Nu ratati urmatorul episod din planeta maimutelor, localizare Ministerul Transporturilor.
-VA URMA- :)

 

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.