Nastase critica oficialii ucraineni care au protestat la adresa Rusiei in Senat

nastase portocaliu

Fostul premier Adrian Nastase critica oficialii ucrainei care au protestat la adresa Rusiei in Senatul Romaniei, in timpul Adunării Parlamentare a Cooperării Economice a Mării Negre. El considera ca gestul acestora a reprezentat o lipsa de respect fata de gazde, adica fata de Romania.

"Sigur, am aflat ca Rusia este ne-frecventabila – in conditiile in care presedintele Frantei tocmai o frecventase. Pe de alta parte, incidentul de la Parlament, cu protestul delegatiei ucrainiene – dincolo de argumentele lor, infirmate de comunicatul MAE – a dovedit lipsa de respect a ucrainienilor pentru gazde.

Pentru ca e week-end si pentru ca as vrea sa-i enervez pe unii analisti, va voi cita dintr-o carte mai putin cunoscuta, „Istoria fondarei Orasului Bucuresti, capitala regatului Roman”, publicata in 1891, de catre Lt.-Colonel D. Pappasoglu, un venerabil militar, care s-a ocupat cu cartografierea, culegerea si clasarea a numeroase asezaminte istorice si religioase. Cartea pe care am mentionat-o a fost scrisa la varsta de 80 de ani si este plina de intelepciune. Iata opiniile sale in legatura cu Rusia (repet este vorba de o evaluare, in primul rand, a unor fapte din secolul 19):

„Romanii astazi se bucura de libertatea castigata de ei insisi cu sangele lor. Romanii sunt recunoscatori glorioase Rusii, care prin sacrul ei sange, i-au protejat un secol intreg, ca adevarati coreligionari si le-au intors neatarnarea. Le-a asigurat munca tihnita a bratelor, organizarea administratiei lor si formarea ostirii strajuitoare a hotarelor. Rusia este amica cea mai sincera a romanilor care vor venera in eternitate sangele ei varsat pe campurile noastre”(pag.35)

Sigur, secolul 20 a fost mai complicat. Ii rog, totusi, pe analistii de la unele televiziuni de stiri sa nu se enerveze foarte tare. Randurile de mai sus nu le-am scris eu, ci un erou al armatei romane care a cunoscut istoria intregului secol 19. Secolul 20 nu a fost prea favorabil acestor relatii. What about the 21 st century? Se spune ca pesimistii invata limba chineza iar optimistii limba rusa. Unii prefera sa-si puna aceasta intrebare in engleza", a scris Adrian Nastase pe blogul personal, in urma unui curs sustinut la FET unde a vorbit alaturi de ambasadorul Rusiei despre relatiile romano-ruse.

×