Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PNL solicită reforma reală a pregătirii didactice.

De câțiva ani de zile, la examenele de titularizare, rata de promovabilitate este mult sub 50%. Aceste statistici ne indică două probleme majore ale sistemului educațional:

1. Viitorii profesori nu sunt pregătiți corespunzător pentru a ajunge la catedră, iar în foarte scurt timp școala românească va rămâne fără profesori calificați și
2. Elevii vor fi principalii perdanți.
De cinci ani de zile PNL cere Ministerului Educației să pună în practică Masteratul Didactic, așa cum prevede Legea Educației Naționale. Anul acesta, ARACIS a publicat criteriile de acreditare a Masteratelor Didactice, însă nicio universitate nu și-a depus dosarul pentru organizarea acestui masterat!
PNL solicită Ministerului Educației, Institutului de Științe ale Educației și Agenţiei Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior să încurajeze universitățile să organizeze din acest an Masteratul Didactic prin:
a) Norme de aplicare a legislației în vigoare;
b) Acordarea finanțării pentru această formă de învățământ din fonduri sigure;
c) Oferirea de expertiză și consultanță de specialitate universităților interesate de acest timp de masterat;
d) Facilitarea parteneriatelor de practică cu cele mai bune școli și motivarea profesorilor tutori.

În plus, Ministerul trebuie să încurajeze universitățile ca, pe lângă tradiționalele Departamente pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD), să includă în programa cadru și specializări didactice care să ofere studenților o pregătire reală în cazul în care doresc să urmeze o carieră didactică. Pentru a evita situațiile în care să existe școli cu profesori navetiști şi profesori care au norma didactică împărțită între mai multe școli, să pregătească profesori cu 2-3 specializări. Astfel, profesorii vor avea toate orele la o singură școală, vor fi mai implicaţi în viața comunității și vor fi mai motivați să rămână în sistem.
Ministerul trebuie să dea asigurări că în școala românească vom avea profesori care să fie bine pregătiţi și competitivi. O școală bună înseamnă profesori buni. Pentru a menține în sistem pe cei mai buni absolvenți este nevoie de o strategie clară de pregătire și motivare continuă a cadrelor didactice tinere să profeseze în domeniu.

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.