Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Reţeta SECRETĂ prin care Hillary Clinton a devenit candidata democraţilor la Casa Albă

La începutul anului 2014, o scurgere de informaţii în presă releva că Robby Mook era unul dintre finaliştii pentru a deveni director al eventualei campanii prezidenţiale a lui Hillary Clinton. În realitate, Mook (30 de ani) lucra deja, cu peste 34 de luni înaintea scrutinului, scrie miercuri France Presse, potrivit agerpres.

"Ai dreptate cu privire la o strategie de presă pe termen lung. Avem nevoie să răspundem la acest gen de stratageme", scria el în februarie 2014 uneia dintre prietenele lui Hillary Clinton, Cheryl Mills, în legătură cu un articol despre divergenţe între apropiaţii lui Barack Obama şi cei ai candidatei în devenire.

Citeşte şi: REVOLTĂ într-un centru de reţinere a migranţilor din Madrid - FOTO

Hillary Clinton va întreţine un fals suspans până în aprilie 2015 asupra ambiţiilor sale politice, afirmând în public că ea îşi acordă timp pentru reflecţie şi că doreşte să petreacă mai mult timp cu nepoata ei.

Dar WikiLeaks publică de câteva zile mii de mesaje Gmail ale lui John Podesta, apropiat fostei Prime Doamne şi preşedinte al echipei sale de campanie, care dezvăluie minuţiozitatea pregătirilor unei candidate foarte decise să nu repete greşelile din 2008, când candidatura sa a fost subminată de un proces decizional vag şi un mesaj fluctuant.

Aceste e-mailuri au fost piratate de Rusia - acuză tabăra democrată - cu scopul de a o pune în dificultate pe dna Clinton şi a-l ajuta pe adversarul său, Donald Trump.

Citeşte şi: Un prinţ saudit a fost EXECUTAT prin decapitare

La 22 martie 2014, Robby Mook schiţează deja o strategie politică. Potrivit lui, a face campanie ca prima femeie la preşedinţie ar reprezenta o "eroare" şi el propune candidatei să se înfăţişeze ca "avocată a clasei de mijloc", o expresie pe care ea o va relua peste un an.

La vremea respectivă, Hillary Clinton are o agendă încărcată de discursuri remunerate şi pregăteşte un turneu de promovare a memoriilor sale ca secretar de stat, nimic din toate acestea având un caracter pronunţat politic.

Dar Robby Mook, în aprilie 2014, se gândea deja la structura juridică pe care trebuia să o pună la punct pentru a plăti 20 de salariaţi angajaţi înaintea oricărui anunţ oficial. "Aceasta va include crearea unui site, strategia media şi deplasările pentru lansare", scrie el într-o notă. În orice caz, "nu înainte de 4 noiembrie 2014".

Citeşte şi: EXCES de forţă a poliţiştilor. Au intrat cu maşinile în protestatarii filipinezi / FOTO

În mai 2014, Hillary Clinton îşi reuneşte cei mai apropiaţi consilieri. Nici măcar ei nu ştiau că Robby Mook lucra deja 'în culise'. "Singurii din acest grup care sunt la curent sunt John Podesta şi cu mine", scrie Cheryl Mills.

În toamna lui 2014, în timp ce Hillary Clinton testează terenul candidaţilor democraţi la alegerile legislative, Dan Schwerin, cel care îi elaborează discursurile, scrie un document de 20 de pagini în care prezintă trei scenarii pentru a-i motiva candidatura: "punerea statului în serviciul tuturor, nu doar al câtorva bogaţi"..., "reînnoirea visului american"...., "o luptătoare la Casa Albă".

"Obiectivul este ca voi să începeţi să cristalizaţi ideile şi motivaţiile care în opinia voastră sunt cele mai importante", scrie consilierul său.

Apoi recrutările se accelerează. "Felicitări! Aveţi de acum o directoare pentru comunicare şi o adjunctă la comunicare foarte entuziaste!", informează Robby Mook în ianuarie 2015 în legătură cu recrutarea lui Jennifer Palmieri şi Kristina Schake, provenite de la Casa Albă.

Citeşte şi: SUA. Liderul republicaniilor din Congres promite că va menţine embargoul impus Cubei

Strategia de presă capătă formă. Nick Merrill, venit de la Departamentul de Stat, scrie într-un memo "că este timpul să se plaseze un articol cu un jurnalist cunoscut", cu scopul de a orienta acoperirea media. El enumeră mai multe nume de posibili consilieri.

"Ştim că reporterii vor scrie despre pregătirile campaniei, deci trebuie influenţate aceste articole", scrie Robby Mook, care planifică o serie de mesaje pe Twitter pentru luna martie.

Cât despre mesaj, tatonarea alegătorilor începe în ianuarie 2015 în statul strategic New Hampshire.

În februarie 2015, un consilier în comunicare informează că un prim test printre alegători nu generează deloc entuziasm. "Nu creăm sentimentul unei candidaturi noi şi inovatoare la care ne aşteptam", conchide Joel Benenson.

Citeşte şi: Aterizare FORŢATĂ a unui zbor transatlantic. Piloţii au simţit fum în cabină

Cu şapte zile înainte de "Ziua Z", e-mailurile se adună în Inbox-ul lui John Podesta cu scopul de a pregăti lansarea oficială, prevăzută pentru 12 aprilie 2015.

În ajun, Podesta şi alţii vorbesc sub rezerva anonimatului cu jurnalişti influenţi.

Apoi, în "Ziua Z", Hillary Clinton trimite acest mesaj pe Twitter: "Sunt candidată la preşedinţie. Americanii simpli au nevoie să fie apăraţi şi voi fi avocata lor - H".

Citeşte şi: Putin a discutat cu Erdogan şi Abadi despre bătălia de la Mosul

"H" este destinat să semnifice că mesajul vine de la ea, dar el a fost scris anterior şi validat la nivel înalt, cu cel puţin o săptămână înainte, mai scrie AFP.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.