Doi tineri afaceristi din capitala Rusiei au pus pe picioare o afacere ce producea fabuloasa suma de 14.000.000 de dolari pe luna, echivalentul a unui miliard de Ruble din productia si vanzarea lubrifiantilor de motor falsi. Cu alte cuvinte, acesti indivizi produceau ulei de motor in niste hambare din cadrul unei uzine dezafectate de mai multi ani, avand peste 20 de angajati imigranti cu acte false, fara drept de munca in Rusia.
Potrivit automotorblog.com, uleiurile de motor se vindeau drept lubrifianti ai producatorilor de renume Shell, Elf, BP, Liqui Molly, Mobil sau Castrol. Uleiul contrafacut era de fapt un amestec de ulei rusesc, de proasta calitate, cu ulei reciclat. Acesta era imbuteliat in bidoane de 1, 4, 5 sau 300 de litri, si, indiferent de brandul de pe eticheta, adica Shell, Mobil, Castrol, etc. era acelasi. De fapt, era acelasi ulei chiar daca eticheta spunea si o anumita vascozitate...
Citește și: Decizia luată de un judecător în cazul lui Johnny Depp și Amber Heard / VIDEO
Recipientele erau aduse din Belarus si in Rusia se produceau etichetele care, aparent, erau identice cu cele ale produselor originale. La fel si capacele care semanau foarte mult cu cele originale. Chiar si asa, un bidon de 5 litri, care are un pret de circa 1200 de ruble, ajungea sa il coste pe producator doar 122 de ruble (7 lei), cu tot cu materiale si salariile angajatilor ilegali. Cu alte cuvinte, profitul acestei fabrici ilegale era unul urias care, se pare, le aducea celor doi patroni un profit lunar de 1 miliard de ruble, adica aproape 14.000.000 de dolari.
Citește și: BOMBĂ Procurorii spală banii condamnaților!
Mai trist este ca acest ulei era distribuit in tarile sud-estice ale Europei, inclusiv Republica Moldova si chiar Romania, arata primele investigatii. Majoritatea produselor ajungeau insa in service-urile din Rusia, care il cumparau ieftin si il puneau in masinile clientilor fara ca acestia sa stie ce li se pune in motor. Mai mult, o buna parte se pare ca era pastrata pentru vanzarea in cadrul unor evenimente auto din Moscova, cum ar fi expozitii si targuri dedicate pieselor si consumabilelor auto.
Citește și: Deja… se anunță Grindeanu II. Când ar putea veni prima remaniere
Speram doar ca produsele care au ajuns in Romania sa fie putine si sa fie usor de identificat, iar apoi distruse cat mai repede. Cu siguranta, nimeni nu vrea sa bage intr-un BMW din 2015 ulei facut intr-un depozit din Rusia, din cine stie ce ulei reciclat si ulei mineral destinat tractoarelor sau locomotivelor, care o sa distruga motorul in cel mai scurt timp.