stiripesurse.ro

 
DESCARCA APLICATIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
FII LA CURENT CU STIRILE DIN CATEGORIA TA PREFERATA: URMARESTE-NE

Şerban Nicolae, după discuţia cu Timmermans: Anunţ despre MCV şi OUG 13

serban nicolae

Preşedintele Comisiei juridice, Şerban Nicolae, afirmă că Mecanismul de Cooperare şi Verificare şi-a atins obiectivele, iar la sfârşitul anului va fi luată o decizie de închidere a acestuia astfel încât anumite state să nu mai invoce MCV de aderarea României la Spaţiul Schengen.

Vezi şi: Grindeanu și-a certat miniștrii în ședința de Guvern: Reproșuri dure pe un subiect fierbinte/ VIDEO

"Raportul prezentat în 2017 în privinţa MCV este ultimul care conţine recomandări pentru România. De altfel, asta a subliniat domnul Timmermans (...) faptul că nu mai există recomandări suplimentare sau obligaţii pe care România ar trebui să le urmărească. Este practic situaţia finală. Toată lumea e de acord că MCV trebuie să se închidă şi, de asemenea, ar trebui să facem în aşa fel încât să nu mai existe o legătură invocată de unele state prin care Raportul de Cooperare şi Verificare în domeniul Justiţiei să fie relaţionat în vreun fel cu aderarea României la Spaţiul Schengen. Lucrurile sunt total separate. (...) Eu cred că la finalul acestui an decizia va fi luată (n.r. de închidere a MCV) în sensul în care s-a ajuns la final, cu bune şi cu rele. MCV şi-a atins obiectivele (...), aproape toată lumea este de acord că MCV pe justiţie, cel puţin pentru România, ar trebui să îşi înceteze funcţionarea începând cu anul 2018", a afirmat Şerban Nicolae, după întâlnirea prim-vicepreşedintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans, cu membrii Comisiilor juridice şi de afaceri europene ale Senatului şi Camerei Deputaţilor. 

Referindu-se la relaţia Parlament-Guvern, Şerban Nicolae a subliniat că oficialul european şi-a exprimat speranţa că "niciodată o echipă guvernamentală nu ar putea pune un Parlament naţional într-o poziţie de subordonare". 

"Frans Timmermans (...) ştie foarte bine că suportul pe care îl asigură Parlamentul nu este unul secundar, al Guvernului, suportul pe care îl asigură Parlamentul este pentru a menţine Guvernul în limita angajamentelor sale, în limita mandatului încredinţat prin votul de la învestitură. (...) În rapoartele MCV se vorbea de faptul că Parlamentul ar trebui să adopte acele modificări pe care le propune Guvernul. Am spus că lucrul acesta este greşit redactat, greşit formulat, că se poate înţelege că Parlamentul este limitat de Guvern şi nu viceversa. Frans Timmermans a fost bineînţeles de acord şi a spus că niciodată nicio echipă guvernamentală, că e vorba de o echipă naţională sau echipă europeană, nu poate impune unui Parlament naţional să adopte anumite decizii sau nu ar putea să pună un Parlament naţional într-o poziţie de subordonare'', a explicat Şerban Nicolae.

Vezi și: Lovitură de ultimă oră a DNA: A trimis în judecată un procuror de la Înalta Curte

El a susţinut că fiecare instituţie trebuie să urmărească recomandările care îi revin din raportul MCV şi a pledat pentru eliminarea din raportul final al MCV a unor paragrafe care "nu au o utilitate practică". 

"E foarte important ca din raportul final al MCV să fie eliminate acele paragrafe care nu au o utilitate practică, acele paragrafe care par mai degrabă decizii politice, sau declaraţii politice, cum ar fi cel din 2012 care vorbea de tulburări constituţionale în România. Nu au fost tulburări constituţionale", a adăugat Şerban Nicolae. 

Întrebat dacă în întâlnirea cu Timmermans s-a discutat şi despre îngrijorările venite din partea CE privind procesul legislativ, Şerban Nicolae a răspuns: "Nu, nu s-a vorbit de îngrijorări''. 

''Poziţia constituţională a Parlamentului nu ar permite critici sau nu ar permite îngrijorări în legătură cu procesul de legiferare. Mai mult decât atât, dacă vă uitaţi pe raportul MCV, această formulă este prezentată într-o cheie de prezumtive îngrijorări (...). Aceste forme condiţionale repetate denotă faptul că nu se poate pune sub semnul întrebării suveranitatea pe care Parlamentul o exercită între autorităţile publice din România", a punctat el. 

În ceea ce priveşte dezbaterea de la începutul anului din Parlamentul European referitoare la OUG 13 care ar fi fost iniţiată de Timmermans, social-democratul a negat, precizând că a fost vorba ''de o solicitare care i-a fost adresată''.

Vezi şi: Premierul se laudă cu performanțe ce umilesc Guvernul Cioloș: Mesaj pentru 'apostolii austerităţii'

"Nu e adevărat. A fost vorba de o solicitare care i-a fost adresată. (...) Acum, ceauşist sau democrat, toţi avem dreptul la opinie şi eu respect acest punct de vedere'', a adăugat el. 

Şerban Nicolae a susţinut că una dintre criticile sale legate de rapoartele MCV se referă la o îngrijorare a Comisiei Europene referitoare la graţiere. 

"Am arătat că una din criticile mele cele mai severe legate de rapoartele MCV este cea legată de o afirmaţie legată de Raportul din 2012 în care se spunea la un moment dat că îşi exprimă Comisia îngrijorarea că printr-o graţiere, în perioada interimatului preşedinţiei, s-ar putea răsturna hotărârile judecătoreşti. Şi am atras atenţia că graţierea întăreşte condamnările, întăreşte actul de justiţie, nicidecum nu răstoarnă deciziile judecătoreşti. Şi lucrul acesta nu ar fi trebuit să apară într-un raport însuşit de Comisia Europeană. Timmermans a fost de acord şi sper ca în rapoartele viitoare, sub supravegherea şi coordonarea domniei sale, nu vor mai apărea fraze confuze sau care să nască diverse controverse", a conchis Şerban Nicolae.


CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.