Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu Avangarde: Surpriza despre corupție și bubele din administrația publică locală

avangarde

Cele mai mari nemultumiri ale romanilor sunt legate de nivelul taxelor locale, locuri de parcare, trotuare, starea drumurilor si activitatea spitalelor, se arata intr-un studiu Avangarde realizat in perioada 14-26 aprilie pentru uzul intern al UNCJR si intitulat 'Probleme ale administratiei publice locale', sondaj obtinut de STIRIPESURSE.RO.

In acelasi timp, cei mai multi considera ca Guvernul ar trebui sa aloce mai multi bani pentru locuri de munca, sanatate si drumuri, in timp ce combaterea coruptiei se afla la coada clasamentului.

DATE DIN STUDIU:

- 50% cred ca lucrurile in tara merg intr-o directie gresita si 36% spun ca directia este buna

- 50% spun ca de la ultimele alegeri locale, lucrurile au ramas la fel in localitatea lor, 33% spun ca s-a schimbat in bine si 14% spun ca s-a schimbat in rau

- 47% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de sistemul de canalizare din localitatea lor si 35% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 71% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de alimentarea cu apa din localitatea lor si 22% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 56% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de alimentarea cu gaze din localitatea lor si 19% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 87% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de alimentarea cu energie electrica din localitatea lor si 13% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 64% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de ordinea si siguranta din localitatea lor si 34% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 80% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de iluminatul public din localitatea lor si 19% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 60% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de activitatea scolilor din localitatea lor si 22% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 32% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de activitatea spitalelor din localitatea lor si 48% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 35% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de infrastructura rutiera (starea drumurilor) din localitatea lor si 63% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 51% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de mijloacele de transport in comun din localitatea lor si 29% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 60% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de curatenia din localitatea lor si 39% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 41% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de trotuarele din localitatea lor si 51% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

- 25% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de locurile de parcare din localitatea lor si 48% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti. Un procent de 25% a raspuns ca “Nu este cazul”.

- 30% spun ca sunt multumiti si foarte multumiti de nivelul taxelor locale si 60% sunt nemultumiti si foarte nemultumiti

Enumerati trei domenii prioritare in care dumneavoastra va confruntati cu probleme si in care Guvernul ar trebui sa aloce mai multi bani:

Locuri de munca 13%

Sistemul sanitar 11%

Infrastructura rutiera 10%

Cresterea pensiilor 8%

Apa/canalizare 7%

Sistemul educational 6%

Asistenta sociala, cresteri salariale, alt tip infrastructura – fiecare cate 5%

Scaderea preturilor 4%

Scaderea taxelor 3%

Curatenia 2%

Coruptia, trotuare, parcarea, siguranta cetateanului, gaze – fiecare cate 1%

CERCETAREA INTEGRALA (format PDF)

 

Cercetare realizată în perioada 14 APRILIE – 26 APRILIE 2015

•Volumul eşantionului: 1000 persoane de 18 ani şi peste.

•Tipul eşantionului: Probabilist, stratificat.

•Metoda de culegere a datelor: față-în-față cu respondentul, la domiciliul acestuia.

•Eșantionare: Selecţie probabilistă a punctelor de eşantionare şi a persoanelor. Selecţia gospodăriilor s-a făcut dupa metoda “random route”, iar cea a persoanelor, după regula “persoana care îşi aniversează ziua de naştere cel mai aproape de începutul anului”.

•Reprezentativitate: Eșantionul este reprezentativ pentru populatia adultă neinstituţionalizată a României. Eroarea maximă tolerată este de ±3.1%, pentru un interval de încredere de 95%.

•Validare: Validarea s-a facut pe baza datelor INS 2012. Au fost verificate telefonic 270 de chestionare.

•Operatori: Echipa de operatori a fost formată din 46 persoane.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.