000 de clienți, numărul total al acestora fiind de 8.567.752 clienți, în scădere cu 1,05% comparativ cu perioada similară din anul anterior, potrivit rezultatelor financiare ale companiei, publicate vineri.
În ceea ce privește consumul de date mobile, acesta a crescut cu 57% în trimestrul încheiat la 30 iunie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce rata de acoperire a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 5,4 puncte procentuale.
Vodafone România a înregistrat, în intervalul menționat, un număr total de 8.567.752 de clienți (include utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce și internet fix și m2m), în scădere cu 1,05% în comparație cu aprilie-iunie 2013 (—91.687 clienți).
Din totalul raportat, 7.985.962 erau utilizatori ai serviciilor mobile și 55.586 utilizatori ai serviciilor de broadband fix.
Conform sursei citate, veniturile din servicii ale companiei au scăzut cu 9,8% pe bază organică, față de același trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la data de 1 aprilie 2014. Pe de altă parte, dacă este exclus impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 2,6% în ultimele trei luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe bază organică.
La 30 iunie 2014, abonații serviciilor Vodafone reprezentau 41,6% din baza de clienți, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 58,4%. Utilizatorii serviciilor post-paid au crescut cu 1,1 puncte procentuale de la un trimestru la altul și cu 1,2 puncte procentuale, de la un an la altul.
Divizia din România a Vodafone raportează rezultatele financiare în funcție de anul fiscal britanic, care începe la 1 aprilie și se încheie la 31 martie. Rezultatele raportate vineri corespund primului trimestru al anului financiar în curs, 2014-2015.
Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicații mobile din lume, cu aproximativ 435 de milioane de clienți, la 30 iunie 2014.
Grupul britanic are divizii în 30 de țări de pe cinci continente și peste 50 de rețele partenere din întreaga lume.
Agerpres