Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

10.000 de plângeri pentru RCA, în 2013. Unele mașini rămân în service pentru 180 de zile, în loc de 10

service
E o mașină care stă, în momentul de față, de o lună jumătate la noi în service”, a dat un exemplu patronul unui service. Se întâmplă la un service auto din Timişoara, acolo unde proprietarul stă cu maşinile clienţilor în atelier pentru că, deşi au asigurare, companiile nu virează la timp banii pentru reparaţii. 10 mii de şoferi au făcut plângeri anul trecut la Autoritatea de Supraveghere Financiară din cauza poliţelor RCA. Oamenii s-au plâns că s-au trezit cu maşinile blocate în service-uri, după ce firmele de asigurări de la care au cumpărat poliţele au refuzat să plătească pagubele. Unii dintre ei şi-au achitat singuri reparaţiile şi au ajuns în instanţă ca să-şi recupereze banii. „Unele sunt chiar foarte vechi, avem datorii și de un an, dar durata medie de plata unui dosar este între 90 de zile și 160, 180 de zile, depinde de compania de asigurări”, a afirmat Dan Jivcu, proprietarul unui service auto. În mod normal însă, termenul legal pentru plata dosarelor RCA este de 10 zile lucrătoare. „După cele 10 zile lucrătoare nu ne rămâne decât să facem demersurile. În prima faza facem reclamaţie la ASF. Din păcate nu se întâmplă mare lucru nici acolo. Ne rămâne în ultima fază instanţa, acolo ne recuperăm cei mai mulţi bani”, a mai explicat Dan Jivcu. Procesele pot dura însă luni de zile, aşa că unii şoferi preferă să plătească din buzunarul propriu reparațiile. Recuperarea banilor este însă anevoioasă. Aproape 10 mii de oameni au reclamat companiile de asigurări, în 2013. „Au fost analizate şi soluţionate totodată un număr de 595 de petiţii transmise de către unităţi service care au prezentat mandate de reprezentare din partea persoanelor păgubite. Aspectele cel mai des reclamate de clienţii care au poliţe RCA au fost neplata sau plata parţială a despăgubirilor solicitate, nerespectarea normelor RCA, solicitări de recalculare a despăgubirilor”, a declarat Radu Soviani, purtător de cuvânt ASF. Datele oficiale arată că aproape două treimi dintre reclamaţii au fost înregistrate pentru companiile EuroIns şi Astra SA. Sursa: Digi24.ro

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.