Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

4 tipuri de clienți cu care vei avea de-a face în service-ul tău auto și cum să te descurci cu fiecare

Reihmann
elevator auto reihmann

Activitatea oricărui service auto sau atelier de reparații gravitează în jurul clienților. Aceștia sunt cei care plătesc, indirect, facturile, salariile angajaților, echipamentele folosite pentru intervenții, campaniile de marketing, precum și orice alte cheltuieli ale afacerii. Tocmai de aceea, e important pentru orice administrator de service auto să-și cunoască demograficul cu care lucrează și să știe să atragă clienți către afacerea sa și să-i loializeze.

În consecință, din momentul în care autoturismul clientului este ridicat pe un elevator auto și până la plecarea sa din atelier, este esențial ca toți angajații care interacționează cu acesta să se asigure că este mulțumit și satisfăcut atât de calitatea serviciilor, cât și de felul în care este tratat. Însă oamenii sunt diferiți între ei și au așteptări și pretenții diferite când vine vorba de serviciile pentru care plătesc. Din acest motiv, e important să știi să-i diferențiezi. Iată 4 tipuri de clienți cu care vei avea de-a face în activitatea de zi cu zi din service-ul tău auto:

  1. 1. Atotcunoscătorul

Acesta e unul dintre cele mai complicate tipuri de client. Este arogant, dominant și insistent, iar de multe ori va încerca să obțină avantaje la care nu are dreptul, trecând peste reguli și protocoale. El o să fie cel care te va întreba de ce folosești un elevator 2 coloane și nu unul îngropat pentru a-i ridica mașina, de ce folosești ulei de la un brand și nu de la altul, de ce lucrezi cu anumite scule și nu cu altele.

Atotcunoscătorul poate fi foarte distructiv pentru un activitatea de zi cu zi într-un service pentru că mereu va avea solicitări nerealiste și pretenții exagerate, obligându-te să depui multe eforturi pentru a-l mulțumi. Atunci când ai de-a face cu acest tip de client e bine să fii politicos și respectuos, dar este, de asemenea, foarte important să știi să-i spui și nu atunci când e cazul și să te menții ferm pe poziție.

  1. 2. Precautul

Acesta este un tip foarte interesant de client, care poate fi foarte iritant la început, dar are și potențialul să devină foarte loial afacerii tale. Precautul este mereu nesigur cu privire la orice, fie că e vorba de servicii, costuri sau alte elemente ale colaborării. De multe ori, chiar și după repetate explicații din partea ta, acesta va rămâne nesigur și excesiv de prudent. Motivul din spatele atitudinii sale poate fi atât neîncrederea, cât și dorința de a cheltui cât mai puțin.

Deși la o primă vedere acești clienți pot fi iritanți și pot părea că îți risipesc timpul, e important să știi că odată ce temerile lor sunt adresate, ei pot deveni foarte loiali, apelând la serviciile tale pentru toate intervențiile la mașinile lor. Asta se întâmplă pentru că acești clienți rareori ies din zona lor de confort, iar odată ce găsesc un atelier de care sunt mulțumiți, nu mai risca să folosească serviciile altui service auto.

  1. 3. Vorbărețul

O prezență plăcută atunci când nu ai de-a face cu mulți clienți, acesta poate deveni rapid iritant în zilele cu multă activitate și trafic intens de clienți. Acesta este de regulă o personalitate plăcută, prietenoasă și foarte politicoasă, căreia îi place să discute mult și nu neapărat despre scopul pentru care a venit în service-ul tău.

Atunci când ai de-a face cu acest tip de clienți e bine să fii și tu prietenos și deschis, însă în zilele pline, cu mulți clienți, trebuie să știi să ghidezi conversația către obiectivul principal, și anume problemele vehiculului și intervențiile necesare asupra acestuia. Nu uita că trebuie să păstrezi un echilibru în activitatea ta și să nu faci alți clienți să aștepte, din cauză că petreci prea mult timp la povești cu un vorbăreț.

  1. 4. Clientul de vis

Aceștia sunt clienții pe care orice service auto și, de altfel, orice afacere și-i dorește. Sunt oameni raționali și logici, care înțeleg că regulile și procedurile trebuie respectate. Ei știu că uneori se pot întâmpla lucruri neprevăzute, care pot genera întârzieri și înțeleg valoarea serviciilor de care se bucură în service-ul tău. Sunt oameni politicoși, cu care te poți înțelege ușor și care rareori vor opune rezistență la sugestiile tale.

În cazul acestor clienți nu sunt prea multe lucruri pe care trebuie să le faci pentru a te bucura de o relație bună de colaborare cu ei. Încearcă să fii, la rândul tău, politicos și serviabil și ai mereu grijă să fie bine serviți în service-ul tău.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.