Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

400 de avioane MiG 21 au făcut carieră, timp de 56 de ani, în Forțele Aeriene Române

Primul avion de tip MiG, de originea sovietică, a intrat în dotarea Forțelor Aeriene Române în anul 1962, iar de atunci, potrivit informațiilor furnizate de Forțele Armate Române, peste 400 de astfel de aeronave au intrat în dotarea armatei române, informează Mediafax.

„Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului, au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982”, se arată în iformațiilr furnizae de Forțele Armate Române.

Potrivit sursei citate, primul avion MiG-21 care a aterizat în România a fost cel înmatriculat cu numărul 10. Primul român care a zburat cu avionul MiG-21 în simplă comandă a fost căpitanul Alexandru Marcu, iar primul inginer al primei escadrile înzestrate cu avionul MiG-21 a fost locotenentul-major Gheorghe Grasu.

Vezi și: Ministerul Apărării Naționale, prima reacție după ce un avion MIG 21 s-a prăbușit

„Programul de modernizare a flotei de aeronave a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer). Astfel s-a deschis drumul versiunilor ulterioare, următoarea versiune fiind MiG-21PF, lansat în producţie în anul 1960, cu un motor îmbunătăţit R-11F şi un dispozitiv de admisie a aerului în motor mărit, pentru a permite instalarea radarului de interceptare R-1L. Au urmat MiG-21PFS şi MiG-21PFM, care includeau toate îmbunătăţirile versiunilor precedente”, mai precizează reprezentanții Forțelor Armae Române.

MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F.

Un aparat de zbor MIG 21 Lancer s-a prăbușit sâmbătă, între județele Ialomița și Călărași. Mii de oameni se aflau în zonă și participau la evenimentele dedicate Zilei Porţilor Deschise, la Baza 86. Pilotul și-a pierdut viața.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.