Masteplanul velo pentru crearea de piste pentru biciclete pe carosabil, nu pe trotuare, a fost recepţionat de către municipalitate şi urmează să fie aprobat, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, citat de Agerpres.
„Mai este un singur pas administrativ, să fie aprobat şi apoi nu vom mai avea nicio scuză la nivel administrativ pentru a nu implementa şi pentru a nu crea acele piste de biciclete care nu vor fi pe trotuar. Nu vom desena cu bidineaua pe trotuar piste de biciclete, ci vom crea cum spune la normativ, pe carosabil”, a punctat oficialul.
Potrivit reprezentantului Primăriei Municipiului Bucureşti, o problemă este legată de parcarea maşinilor pe marile bulevarde din Bucureşti.
„Problema noastră reală este că noi nu respectăm în trafic normele de trafic. Pe Ştefan cel Mare sau Mihai Bravu - Inelul Central, exemple foarte, foarte bune. Aveţi trei benzi şi o bandă întotdeauna e blocată de un un rând de maşini care se dublează cu rândul de maşini de pe trotuar. Astfel, 32% din traficul acela care e generat şi care ar trebui să meargă, e blocat. Pe bulevardul Pantelimon, municipalitatea a băgat zeci de milioane de lei, am făcut frumos, am făcut şi o Park & Ride la capăt şi ghici ce ? Din două benzi, o bandă e ocupată... Nu este vina Poliţiei Române, este vina noastră ca şi municipalitate, pe care noi o vom aborda şi o vom rezolva în acest mandat", a menţionat Stelian Bujduveanu.
Harta rețelei
Primăria Capitalei intenționează să facă până în 2035 o rețea majoră de 150 km de piste pentru biciclete și o rețea secundară de 415 km. Conform proiectului, „orice locuitor al orașului va fi în 2030 la maximum 500 m distanță de un traseu al rețelei principale de piste de biciclete, iar în anul 2035 la 200 m față de un traseu dedicat (prioritar) deplasării cu bicicleta”.
“Floreasca – Pipera – ZOO Baneasa”
Are o lungime estimativă de 16,23 km și conectează traseele existente de piste de biciclete de pe Șos. Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani și deservește sectoarele 1 și 2 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Tudor Arghezi, Jean Louis Calderon, str. Polonă, Calea Floreasca, Șos. Pipera, Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Gara Herăstrău, Nicolae Caramfil, Str. Grigore Gafencu, Str. Elena Văcărescu, Șos. București-Ploiești, Bd. Dr. Liviu Librescu, Aleea Privighetorilor
“Dimitrie Cantemir - Obregia”
Va face legătura între zona centrală și partea de sud a municipiului, conectând în același timp și Parcul Tineretului. Are o lungime estimativă de 6,65 km și nu conectează trasee de piste existente.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Alexandru Obregia, Strada Sergent Nițu Vasile, Șoseaua Olteniței, Calea Piscului, Intrarea Urcușului și Bulevardul Dimitrie Cantemir.
“Bucureștii Noi”
*Vva face legătura între nord-vestul municipiului și Piața Victoriei, conectând în același timp și Parcul Herăstrău.
Are o lungime estimativă de 8,91 km și conectează traseele de piste existente de pe Șoseaua Pavel D. Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Bucureștii Noi, Strada Jiului, Bulevardul Poligrafiei, Șoseaua București-Ploiești, Bulevardul Mareșal Constantin Prezan și Șoseaua Pavel D. Kiseleff.
“Victoriei – Giurgiului”
Va face legătura între centrul municipiului și Șoseaua Giurgiului, deservind în același timp și Parcul Carol. Are o lungime estimativă de 3,97 km și conectează traseele de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului.
Traseul propus este localizat pe următoarele străzi: Strada Apolodor, Piața Constituției, Bulevardul Libertății, Piața Regina Maria, Strada Mitropolitul Nifon, Strada Doctor Constantin Istrati, Strada Cuțitul de Argint, Calea Șerban Vodă, Piața Eroii Revoluției și Șoseaua Giurgiului.
“Colentina – Carol I”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de nord-est a acestuia. Traseul are o lungime estimativă de 6,11 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Strada Petricani. Deservește sectoarele 2 și (parțial) 3 din București.
Traseul propus este propus pe următoarele străzi: B-dul Corneliu Coposu, Str. Mântuleasa, Calea Moșilor, Șos. Colentina și Str. Doamna Ghica.
“13 Septembrie - Ghencea”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,46 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Calea Victoriei, Spaiul Independenței și Prelungirea Ghencea. Deservește sectoarele 5 și 6 dinBucurești.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Națiunile Unite, Strada Izvor, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea și Prelungirea Ghencea.
“Pantelimon”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,19 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectorul 2 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Carol I, Piața Pache Protopopescu, Bulevardul Ferdinand I, Strada Ritmului, Șoseaua Pantelimon, Șoseaua Gării Cățelu.
“Drumul Taberei – Elisabeta”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,76 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectoarele 1, 5 și 6 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, Piața Operei, Strada Sfântul Elefterie, Bulevardul Eroilor, Strada Bagdasar Dumitru, Strada Răzoare, Drumul Taberei și Strada Râul Doamnei.
“Traseul Liniei”
Va face legătura între vestul municipiului și zona de sud a acestuia. Are o lungime estimativă de 14,94 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Parcul Liniei. Deservește sectoarele 5 și 6 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada/Parcul Liniei, Bulevardul Geniului, Șoseaua Grozăvești, Șoseaua Panduri, Bulevardul Tudor Vladimirescu, Strada Odoarei, Șoseaua Viilor, Strada Spătarul Preda, Strada Progresului.
“Semicircular”
Va face legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. Are o lungime estimativă de 8,88 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței, Starda Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal. Deservește sectoarele 1, 2, 5 și 6 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Strada Dimitrei Brândză, Strada Witting, Piața Gării de Nord, Bulevardul Gheorghe Duca, Strada Maltopol, Șoseaua Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu.
“Splaiul Independenței”
Va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii. Are o lungime estimativă de 3,63 km și se conectează cu trasele de piste existente pe Splaiul Independenței și Lacul Morii. Deservește sectorul 6 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Splaiul Independenței și Aleea Lacul Morii.
“Splaiul Unirii”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,29 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectoarele 3 și 4 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Splaiul Unirii între Piața Unirii și Pod Nicolae Grigorescu.
“Unirii – Pallady”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 8,97 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu. Deservește sectorul 3 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Unirii, Piața Alba Iulia, Bulevardul Burebista, Strada Traian Popovici, Calea Dudești, Bulevardul Camil Ressu și Bulevardul Theodor Pallady.
“Iuliu Maniu”
Va face legătura între zona Grozăvești și vestul municipiului. Are o lungime estimativă de 6,74 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei. Deservește sectorul 6 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Șoseaua Grozăvești și Bulevardul Iuliu Maniu.
“Matei Basarab – Basarabia”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,18 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Bulevardul Decebal. Deservește sectoarele 2 și 3 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada Matei Basarab, Calea Călărașilor, Bulevardul Basarabia și Șoseaua Vergului.
“Rahova – Alexandriei”
Va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,66 km și se conectează cu trasele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei. Deservește sectoarele 4 și 5 din București.
Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Str. Apolodor, Piața Constituției, Bdul Libertății, Calea 13 Septembrie, Str. Uranus, Calea Rahovei și Șos. Alexandriei.
Comentează