Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Acesta este codul care îți spune cât sunt de toxice sau sănătoase fructele și legumele de pe raft

Huffpost
mere cu bilet

Te-ai întrebat vreodată de ce o pară sau un ardei gras are un autocolant individual?

Dacă ați presupus că singurul scop este pentru scanerul de prețuri la casă de la magazinul alimentar, ați greșit! E mai mult decât se vede.

Autocolantele pentru produse, denumite PLU (price look-up), sunt importante pentru lanțul de aprovizionare, de la ambalare și livrare până la vânzare la magazinul alimentar.

De asemenea, pot fi utile consumatorilor. Dar va trebui să știți cum să decodați cifrele pentru a înțelege ce înseamnă numerele.

De ce produsele au PLU-uri?

Federația Internațională a Standardelor Produselor, un grup industrial global, reglementează și atribuie coduri PLU. Și există un proces de aprobare care are loc înainte ca produsul să primească un PLU, informează ziarul Huffpost.

„Federația Internațională pentru Standardele Produselor atribuie PLU-uri în funcție de solicitanții care îndeplinesc cerințele și primesc suficient sprijin de la o varietate de asociații de produse din întreaga lume”, a explicat Brianna Shales, director de marketing la Stemilt Growers, care face parte și în Comitetul de Identificare a Produselor.

Aceste etichete sunt o modalitate de a identifica produsele, de a ține evidența inventarului și pot distinge soiul, precum și țara de origine.

„Autocolantele sunt folosite pe toate tipurile de fructe și legume în scopuri de identificare”, a spus Jeff Salchenberg, manager de categorie și program de produse pentru New Seasons Market. „Sunt utile în diferite puncte ale lanțului de aprovizionare.”

Cum îi ajută pe expeditori și pe ambalatori?

„În calitate de ambalator-expeditor, ne ajută să livrăm produsul potrivit clientului și să ne asigurăm că aceștia sunt echipați să-l ruleze prin intermediul sistemelor lor de inventar și de vânzare”, a spus Shales. Dacă ceva nu merge bine sau există o rechemare, aceste etichete fac un dovlecel sau un cartof mai ușor de urmărit. „Originea și codul lotului sunt instrumente de siguranță alimentară care le permit vânzătorilor să urmărească produsele incluse într-un anumit lot sau expediere, în cazul unei retrageri”, a declarat Annie Myers, proprietarul Myers Produce, o companie regională de camioane.

Cum ajută autocolantele magazinele alimentare?

Când camioanele cu fructe și legume ajung la magazin, PLU-urile oferă informații despre soi, preț și punctul de origine. „Ei ajută casierii și automatele de casă să identifice cu exactitate articolele după numărul de pe autocolant care este atribuit unui anumit fruct sau legume”, a explicat Salchenberg. Luați, de exemplu, merele. Un magazin alimentar poate avea de vânzare multe soiuri de mere roșii - Fuji, Honeycrisp, Gala, McIntosh, Pink Lady, Red Delicious. Pentru ochiul neantrenat, pot fi greu de distins (mai ales între organic și convențional!), dar cifrele vor ajuta. „Sunt importante pentru identificarea tipurilor și soiurilor de produse și pentru a ajuta la vânzarea fructelor și legumelor la prețul corect”, a spus Shales.

Acum vă veți aminti întotdeauna că 4011 este o banană galbenă Cavendish (neorganică, desigur).

Cum poți spune dacă este organic sau convențional?

Patru cifre în cod, care încep cu numărul 3 / 4: produse cultivate conventional (au folosit diverse substanțe, de exemplu pesticide, îngrășăminte, totul pentru a recolta mai bine / rapid).

Cinci cifre, care încep cu numărul 8: produs modificat genetic.

Cinci cifre, care încep cu numărul 9: produs cultivat organic (fără pesticide, îngrășăminte chimice, antibiotice).

Fără etichetă: nu garantează neaparat că produsul respectiv a fost crescut fără substanțe toxice.

De ce nu toate produsele au un autocolant?

Există anumite circumstanțe în care o bucată de fruct poate fi fără un autocolant. Dacă un articol primește unul, are de-a face cu locul și modul în care este ambalat. „Fructele și legumele pot fi ambalate pe câmp sau ambalate într-o unitate de producție”, a spus Shales. „La Stemilt, plasăm un autocolant PLU pe linia de ambalare imediat după ce trece printr-o mașină de dimensionare și sortare care folosește imagini pentru a dimensiona și a sorta electronic fructele în funcție de calitățile sale.”

Produsele ambalate nu vor avea un autocolant, deoarece sunt vândute diferit și, de obicei, au propriul cod de bare. Mărimea produsului influențează, de asemenea, dacă primește propriul PLU. „Articolele mari, cu coajă consistentă, sunt cele mai comune, cum ar fi vinetele și cartofii dulci, dar chiar și articolele fragile, cum ar fi roșiile, primesc adesea un autocolant, de fiecare dată când sunt vândute individual și nu sunt ambalate într-o pungă, cutie, clapetă sau alt recipient”, a spus Myers.

Dacă ați observat că fructele par să fie un autocolant mai des decât legumele, aveți dreptate. „Autocolantele PLU sunt mai frecvente pe fructe decât pe legume sau pe ierburi”, a spus Shales. Uneori, autocolantul merge pe ambalaj, adesea cu ierburi. „Cilantro, de exemplu, are un cod PLU ca identificator pentru cumpărături, dar este împachetat pe pachet, deoarece un autocolant nu ar adera la un pachet de coriandru”, a spus Shales.

În Europa, probabil că veți vedea mai puține PLU-uri, deoarece multe produse sunt preambalate. „În multe țări europene, merele nu sunt vândute în vrac sau individual, așa că nu vor avea un autocolant. Sunt vândute în pachete”, a spus Shales. „Nu vă îngrijorați dacă produsele neambalate NU au un autocolant”, a spus Myers. „Există foarte puțini cultivatori la scară mică care își lipesc produsele – gândiți-vă doar la munca implicată în aplicarea manuală a unui autocolant pe fiecare roșie care iese din câmp.”

Sunt autocolante sigure pentru a fi consumate?

Autocolantele pentru produse nu sunt destinate să fie consumate. Dar dacă înghiți accidental unul în timp ce muști o piersică suculentă, nu este nevoie să intri în panică. „Autocolantele în sine nu sunt toxice și nici adezivul folosit pentru a le aplica pe produse”, a spus Salchenberg. „Dacă autocolantele sunt ingerate accidental, nu ar trebui să existe motive de îngrijorare.” Cel mai bine este să îndepărtați autocolantele și să clătiți produsele înainte de a mânca, a sfătuit Salchenberg. Și când dezlipiți aceste autocolante, puneți-le în coșul de gunoi. Etichetele nu sunt biodegradabile și nu se vor descompune în grămada de compost sau în coșul de compost.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.