Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Adio 'arcade aurii'! McDonald’s redeschide restaurantele în Rusia, sub un nou nume şi cu un nou patron. Cum va arăta logo-ul

Reuters
mcdonalds

Restaurantele McDonald’s Corporation se redeschid duminică în Rusia, de Ziua Naţională a Rusiei, cu nume şi patron noi, la mai bine de trei decenii după ce lanţul occidental de fast-food extrem de popular a ajuns în Rusia, relatează Reuters, conform news.ro.

Relansarea va avea loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare naţională care celebrează independenţa ţării, în aceeaşi locaţie emblematică din Piaţa Puşkin din Moscova, unde McDonald’s a fost deschis pentru prima dată în ianuarie 1990.

La începutul anilor 1990, când Uniunea Sovietică s-a prăbuşit, McDonald’s a ajuns să întruchipeze detensionarea relaţiilor din timpul Războiului Rece şi a atras milioane de ruşi să guste mâncarea şi să cunoască cultura americană. Ieşirea companiei americane de pe piaţa rusă reprezintă simbol puternic al modului în care Rusia şi Occidentul îşi întorc din nou spatele.

McDonald's a anunţat luna trecută că îşi vinde restaurantele din Rusia unuia dintre licenţiaţii locali, Alexander Govor.

”Arcadele aurii” emblematice ale McDonald’s au fost demontate în locaţiile din Moscova şi Sankt Petersburg pentru a face loc unui nou logo care conţine imaginea a doi cartofi prăjiţi şi a unei chifle de hamburger pe un fundal verde. Redeschiderea va acoperi iniţial 15 locaţii din Moscova şi regiunea înconjurătoare.

content-image

Govor a spus că intenţionează să extindă noul brand, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, la 1.000 de locaţii din toată ţara şi să redeschidă toate restaurantele lanţului în termen de două luni. Cu toate acestea, pot exista unele obstacole.

Sunt necesare decenii pentru a construi un brand, a declarat Peter Gabrielsson, profesor de marketing internaţional la Universitatea Vaasa din Finlanda, iar noua lansare este crucială pentru succesul viitor al mărcii.

”Ziua deschiderii este importantă pentru că este prima dată când consumatorii pot simţi, atinge şi vedea cu adevărat marca şi ceea ce reprezintă acesta. Reacţia este importantă şi, evident, oamenii o vor compara cu McDonald’s”, a mai explicat el.

McDonald’s, cel mai mare lanţ de fast-food din lume, deţinea 84% din cele aproape 850 de restaurante ale sale din Rusia şi a încasat aproximativ 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării către Govor, al cărui companie administrase anterior 25 de restaurante.

Oleg Paroev de la McDonald’s Rusia a spus că alte persoane care deţin o franciză ar avea opţiunea de a lucra sub noul brand, dar brandul tradiţional McDonald’s va părăsi ţara. McDonald's a precizat că îşi va păstra mărcile comerciale.

McDonald’s a generat anul trecut aproximativ 9%, sau 2 miliarde de dolari, din veniturile sale din Rusia şi Ucraina. McDonald’s are dreptul să îşi cumpere restaurantele din Rusia înapoi în 15 ani, dar multe condiţii de vânzare către Govor rămân neclari.

Agenţia de presă rusă TASS a anunţat miercuri că McDonald’s va rămâne deschis ca de obicei în aeroporturile şi gările din Moscova şi Sankt Petersburg până în 2023, citând o sursă apropiată de Rosinter Restaurants, o altă franciză.

”Rosinter are un acord unic conform căruia corporaţia americană nu poate lua franciza. Ei pot opera în pace”, relatează TASS, citând Rosinter Restaurants.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.