Ligia Deca, consilier de stat în cadrul Departamentului educaţie şi cercetare al Administraţiei Prezidenţiale, a declarat, marţi, că trebuie să existe o investiţie publică constantă pentru formarea iniţială şi continuă a profesorilor. "Este excepţional că reuşim să folosim fondurile europene pentru a ne atinge obiectivele în ceea ce priveşte educaţia, însă pentru chestiunile fundamentale de tipul ajutării copiilor din medii sărace să rămână în şcoală sau formarea continuă şi de ce nu şi iniţială a profesorilor ar trebui să nu ne bazăm exclusiv pe fonduri europene şi să existe o investiţie publică constantă, predictibilă, care să ne asigure acea sustenabilitate", a susţinut Deca la evenimentul de lansare a Monitorului educaţiei şi formării 2017, conform Agerpres.
Ea consideră că este nevoie de măsuri de încurajare a migraţiei cadrelor didactice calificate către şcolile din comunităţi dezavantajate. Deca crede că trebuie să se lucreze mai mult cu familiile, deoarece s-a demonstrat în diverse proiecte că, dacă acestea sunt convinse de valoarea educaţiei, riscurile ca un copil să părăsească şcoala sunt mult reduse.
În opinia sa, profesorii buni nu sunt doar aceia care reuşesc să ridice performanţa copiilor olimpici. "Ne mândrim cu olimpicii pe care îi avem, însă în egală măsură ar trebui să ne mândrim cu performanţele medii ale elevilor din România şi ar trebui să răsplătim profesorii care reuşesc să facă acest lucru posibil, adică să ridice, să aducă valoare adăugată pentru toţi copiii din clasă, nu numai pentru aceia din prima bancă, care ştim cu toţii că au parte şi de sprijin din familie şi de, probabil, nişte premise favorabile (...) Profesorii buni cred eu că nu sunt doar aceia care reuşesc să ridice performanţa copiilor olimpici, ci sunt care merg în zonele în care se ajunge greu, în care autoritatea publică locală nu are atâtea resurse pentru educaţie", a adăugat Deca.