ADR: Procedura de primire şi eliberare a autorizaţiilor pentru transportul internaţional de marfă se va efectua doar prin curierat

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 11-03-2020

Actualizat: 11-03-2020

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a anunţat miercuri că procedura de primire şi eliberare a autorizaţiilor pentru transportul internaţional de marfă se va efectua, de vineri, doar prin sistem de curierat.

"Autoritatea pentru Digitalizarea României recomandă operatorilor de transport ca, pentru primirea autorizaţiilor necesare efectuării transporturilor, să acceseze portalul SAET şi să selecteze ca mod de preluare "curier", apoi să plaseze comanda pentru preluarea plicurilor la firma de curierat preferată. Comanda va avea ca expeditor ADR, iar destinatarul va fi persoana juridică (denumirea firmei pentru care se preiau autorizaţiile). Pentru returnarea autorizaţiilor, operatorii pot opta pentru trimiterea acestora la sediul ADR prin firmă de curierat, sau prin Poşta Română", se menţionează într-un comunicat al autorităţii, conform Agerpres.ro.

Citește și: Robert Turcescu îl bagă în corzi Raed Arafat: Vreo 600-700 de persoane în același spațiu vreme de câteva ore

Autoritatea pentru Digitalizarea României precizează că procedura de alocare a autorizaţiei prin curier nu se modifică. Autorizaţiile se alocă iar plicurile se pregătesc după ce operatorul de transport a transmis dovada plăţii prin email la adresa: [email protected], SAET reţinând temporar în custodie ştampila dreptunghiulară folosită la personalizarea autorizaţiilor.

De asemenea, începând cu data de 13 martie 2020, pentru utilizatorii SEAP, solicitările de orice natură se vor soluţiona numai online. Astfel, cererile de înregistrare, reînnoire, recuperare a certificatului digital sau diverse adrese se vor transmite prin intermediul emailului [email protected], [email protected] sau prin intermediul solicitărilor de sistem disponibile după autentificare în secţiunea Solicitări către SEAP.

Pentru achiziţionarea serviciilor precum poziţii de catalog, participări preplătite, notificări la evenimentele procedurii, notificări pe criterii de interes, servicii web, plata se va realiza prin virament bancar sau prin SEAP - plata securizată cu cardul bancar - în secţiunea disponibilă după logarea în sistem. În plus, plata recuperării certificatului digital se va realiza doar prin virament bancar.

Citește și: Avertisment dur: Nu cred că virusul mai poate fi oprit

Pentru cei care aleg ca modalitate de plata viramentul bancar, dovada plăţii împreună cu cererile de atribuire a serviciilor preplătite se vor transmite la adresa de email [email protected].

Asistenţa tehnică în utilizarea SEAP se va realiza doar telefonic, prin intermediul email-ului sau al solicitărilor transmise prin sistem.

Pentru achitarea taxelor/impozitelor, ADR îi invită pe cetăţeni să acceseze cu încredere site-ul ghiseul.ro. Instituţia reaminteşte că se aplică o reducere de 10% persoanelor care se achită de aceste plăţi până la sfârşitul lunii martie.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri