Al treilea cel mai vechi aeroport din lume, cel din cartierul bucureștean Băneasa, a fost restaurat și se pregătește să-și redeschidă porțile pentru pasageri, după o pauză de peste 8 ani. Lucrările de reabilitare și de modernizare au costat peste 11 milioane de euro, iar autoritățile estimează că zborurile vor fi reluate în prima parte a anului viitor. Totul depinde însă de cum va evolua criza sanitară, noteaza TVR.
În ciuda intereselor imobiliare, Aeroportul internațional "Aurel Vlaicu" nu a fost mutat. Clădirea este monument istoric și a fost reabilitată în urma unui contract semnat în 2019, după 7 ani de la oprirea zborurilor de pasageri.
Lucrările au început cu întârziere, în februarie 2020, dar acum s-au încheiat, iar aeroportul se pregătește să reprimească pasageri. Aeroportul are o capacitate proiectată de aproximativ 400 de pasageri pe oră, iar durata medie de îmbarcare va fi între 30 și 60 de minute, în funcție de dimensiunea aeronavei. Are un salon VIP și dotări de ultimă generație.
Programul de zbor va fi limitat între orele 06.00 și 22.00, tipic pentru un aeroport urban.
Din 2012, aeroportul Băneasa a mai fost folosit doar pentru zboruri tehnice și private. Lucrările de reabilitare și de modernizare au costat peste 11 milioane de euro.
După reluarea zborurilor, Bucureștiul va avea două aeroporturi funcționale: "Henri Coandă" și "Aurel Vlaicu".
Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa este al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional şi cel mai vechi care nu şi-a întrerupt activitatea aeronautică. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionează aeroporturile bucureştene: Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu.
Comentează