Zborurile charter din şi către România au înregistrat întârzieri considerabile, în iulie, care i-au pus pe turiştii români în situaţia să aştepte zeci de minute în aeroporturi, potrivit unui comunicat al AirHelp în care se mai precizează că dintre cele 320 de zboruri charter, 40 nu au plecat la ora programată, având întârzieri totale de peste 600 de minute.
Cele mai multe zboruri afectate de întârzieri au fost pe rutele: Bucureşti Otopeni-Tenerife- 13 curse decolate cu întârziere; Tenerife-Bucureşti Otopeni - 11 curse care au decolat cu întârziere; Bucureşti Otopeni-Palma de Mallorca - 5 curse decolate cu întârziere; Palma de Mallorca-Bucureşti Otopeni - 5 curse decolate cu întârziere; Bucureşti Otopeni-Antalya - 5 curse decolate cu întârziere; Antalya-Bucureşti Otopeni - o cursă decolată cu întârziere.
Potrivit comunicatului, cea mai mare întârziere, de 15 ore, a avut-o cursa charter Timişoara - Antalya, operată de compania turcească Freebirds Airlines. Defectarea unei aeronave a afectat 180 de pasageri care urmau să plece în vacanţă pe litoralul turcesc şi alţi 100 de turişti care urmau să se întoarcă din concediu. Situaţia s-a repetat la câteva săptămâni distanţă, pe aceeaşi cursă charter operată de aceeaşi companie aeriană, când 180 de turişti români au fost nevoiţi să aştepte în jur de cinci ore îmbarcarea pe zborul spre Antalya.
În cazul întârzierii cursei mai mult de trei ore, anulării sau suprarezervării unui zbor, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro, garantate de Uniunea Europeană prin Directiva 261/2004.
"Indiferent că este zbor regulat sau zbor charter, încurajăm turiştii români să îşi ceară drepturile. Pentru a-i ajuta să obţină cât mai repede compensaţiile pentru zboruri afectate, noi, la AirHelp, am integrat în aplicaţia AirHelp un instrument care analizează rezervările de zbor pe care pasagerii le au în conturile lor de G-mail, Yahoo! Mail sau Outlook şi care îi anunţă aproape în timp real dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri şi câţi bani pot primi", explică Ştefan Radu, country manager AirHelp România.
Potrivit legislaţiei europene, oricare cetăţean (indiferent de naţionalitate) are dreptul la despăgubiri care pot ajunge la 600 de euro. Condiţia este ca pasagerul să părăsească UE cu orice companie aeriană, de linie sau low-cost, sau să sosească în UE cu o companie aeriană, de linie sau low-cost, înregistrată în UE (sau Islanda, Norvegia sau Elveţia).
În ultimii trei ani, peste 120.000 de pasageri din România au fost afectaţi de zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Dacă ar aplica pentru despăgubiri ar fi despagubiţi cu 34 de milioane de euro.
AirHelp: 40 din 320 de zboruri charter nu au plecat la ora programată, în iulie
Explorează subiectul
Articole Similare

3
Fraudele limitează extinderea plajei de investitori, atrage atenția Sergiu Manea (BCR)
3

4
Kazahstanul estimează că va livra Germaniei 1,7 milioane de tone de petrol în 2025
4

26
Prețurile petrolului ating cele mai scăzute niveluri din ultimele patru luni, pe fondul îngrijorărilor legate de supraproducție
26

14
ASF: Fondurile de investiţii din România câştigă încrederea investitorilor şi contribuie la dezvoltarea pieţei de capital
14

9
Bursa de la Bucureşti a închis în creștere şedinţa de joi
9

18
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere în lume: Bursa de pe Wall Street a deschis şedinţa în creştere
18

52
Fondurile pentru Submăsura 17.1 s-au epuizat în prima zi, anunță directorul AFIR
52

27
Tesla raportează livrări trimestriale peste așteptări, deși piața europeană rămâne în declin
27

42
România pierde miliarde din cauza pestei porcine – Producătorii, discuții de urgență cu premierul Ilie Bolojan
42

24
Uni Energy preia benzinăriile Gazprom din Bulgaria
24

31
Oferte de muncă de la 165 de agenţi economici la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată la Bucureşti
31

3.803
Sindicatul din Guvern acuză: Legea e fentată pentru 17 mașini aduse la Cancelaria Prim-Ministrului
3.803

27
Consiliul Concurenței verifică planul Celco de a prelua Prefab
27
Comentează