Alegeri prezidenţiale în Franţa: Twitter se inspiră din SUA pentru a lupta împotriva manipulării electorale

Autor: George Traicu

Publicat: 17-03-2022

Actualizat: 17-03-2022

Article thumbnail

Sursă foto: Complete France

Reţeaua de socializare Twitter şi-a detaliat joi strategia de combatere a dezinformării şi manipulării electorale în perioada premergătoare alegerilor prezidenţiale din Franţa, strategie care ţine cont de acuzaţiile de fraudă ce au afectat alegerile prezidenţiale americane din 2020 şi au dus la atacul asupra Capitoliului din ianuarie 2021, relatează AFP, potrivit Agerpres.

Twitter va elimina în special "tweeturile care conţin informaţii false sau înşelătoare despre modalităţile de participare la alegeri" şi va "eticheta" mesajele "care subminează încrederea în alegeri sau în rezultatele acestora".

"Tweeturile etichetate ca parte a acestei politici vor avea vizibilitate redusă pe serviciul nostru", precizează reţeaua de socializare, care prevede de asemenea marcarea mesajelor cu privire la alegeri la alegeri provenind din "surse oficiale, de încredere", precum şi instrumente de verificare (fact-checkers).

Twitter aminteşte, de asemenea, că a interzis în 2019 "publicitatea din mass-media afiliată statului şi reclamele care transmiteau mesaje politice", acţiuni de comunicare deja interzise de legea franceză în perioada premergătoare alegerilor.

Măsurile luate de Twitter sunt direct inspirate din episoadele care au afectat reputaţia reţelelor de socializare în timpul unor recente alegeri.

În 2018, scandalul Cambridge Analytica a dezvăluit modul în care această companie britanică a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori Facebook, fără ştirea acestora, pentru a desfăşura campanii publicitare ţintite masive cu scopul de a influenţa alegătorii britanici şi americani.

În 2020, preşedintele în exerciţiu al SUA, Donald Trump, pe atunci unul dintre cei mai urmăriţi utilizatori ai Twitter, le-a insuflat luni de zile - şi cu mult înainte de alegeri - zecilor de milioane de adepţi ai săi ideea că alegerile ar putea fi trucate.

Acuzate de laxitate de unii şi de cenzură de alţii, Twitter şi Facebook au luat în cele din urmă decizia, la câteva zile după asaltul de la Capitoliu, de a-l interzice pe platformele lor pe candidatul învins.

Grupul Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi Whastapp, precum şi Google (Youtube) au înfiinţat totodată sisteme de raportare şi verificare a faptelor dedicate alegerilor, în special prin parteneriate cu mass-media, inclusiv AFP, aminteşte agenţia.

Reţelele sociale majore sunt, de asemenea, chemate să colaboreze cu Viginum, structura guvernamentală lansată la sfârşitul anului 2021 în Franţa pentru a urmări interferenţele digitale străine.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri