Reţeaua de socializare Twitter şi-a detaliat joi strategia de combatere a dezinformării şi manipulării electorale în perioada premergătoare alegerilor prezidenţiale din Franţa, strategie care ţine cont de acuzaţiile de fraudă ce au afectat alegerile prezidenţiale americane din 2020 şi au dus la atacul asupra Capitoliului din ianuarie 2021, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Twitter va elimina în special "tweeturile care conţin informaţii false sau înşelătoare despre modalităţile de participare la alegeri" şi va "eticheta" mesajele "care subminează încrederea în alegeri sau în rezultatele acestora".
"Tweeturile etichetate ca parte a acestei politici vor avea vizibilitate redusă pe serviciul nostru", precizează reţeaua de socializare, care prevede de asemenea marcarea mesajelor cu privire la alegeri la alegeri provenind din "surse oficiale, de încredere", precum şi instrumente de verificare (fact-checkers).
Twitter aminteşte, de asemenea, că a interzis în 2019 "publicitatea din mass-media afiliată statului şi reclamele care transmiteau mesaje politice", acţiuni de comunicare deja interzise de legea franceză în perioada premergătoare alegerilor.
Măsurile luate de Twitter sunt direct inspirate din episoadele care au afectat reputaţia reţelelor de socializare în timpul unor recente alegeri.
În 2018, scandalul Cambridge Analytica a dezvăluit modul în care această companie britanică a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori Facebook, fără ştirea acestora, pentru a desfăşura campanii publicitare ţintite masive cu scopul de a influenţa alegătorii britanici şi americani.
În 2020, preşedintele în exerciţiu al SUA, Donald Trump, pe atunci unul dintre cei mai urmăriţi utilizatori ai Twitter, le-a insuflat luni de zile - şi cu mult înainte de alegeri - zecilor de milioane de adepţi ai săi ideea că alegerile ar putea fi trucate.
Acuzate de laxitate de unii şi de cenzură de alţii, Twitter şi Facebook au luat în cele din urmă decizia, la câteva zile după asaltul de la Capitoliu, de a-l interzice pe platformele lor pe candidatul învins.
Grupul Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram şi Whastapp, precum şi Google (Youtube) au înfiinţat totodată sisteme de raportare şi verificare a faptelor dedicate alegerilor, în special prin parteneriate cu mass-media, inclusiv AFP, aminteşte agenţia.
Reţelele sociale majore sunt, de asemenea, chemate să colaboreze cu Viginum, structura guvernamentală lansată la sfârşitul anului 2021 în Franţa pentru a urmări interferenţele digitale străine.
Alegeri prezidenţiale în Franţa: Twitter se inspiră din SUA pentru a lupta împotriva manipulării electorale
Articole Similare

48
Budapesta iese la atac: Ungaria va sesiza Curtea de Justiţie a UE împotriva interdicţiei europene privind importurile de gaz rusesc
48

26
Guvernul militar din Mali a interzis emisia a două canale franceze de televiziune
26

561
LIVE TEXT - Război în Ucraina: Forțele Aeriene ucrainene au transmis că atacul a vizat și regiunile centrale, sudice și estice, cu peste 120 de drone
561

46
Africa de Sud va desfăşua o anchetă în cazul sosirii a peste 150 de palestinieni din Fâşia Gaza
46

700
Fenomenul interesant care ia amploare: tinerii care fug de viața corporatistă pentru a lucra în serviciul celor foarte bogați
700

204
Cum poate cerul pe timp de noapte să devină sursă de electricitate
204

41
China își îndeamnă cetăţenii să evite vizitele în Japonia, după remarcile prim-ministrului Sanae Takaichi
41

854
Rusia, sub presiune: Cinci state-cheie ale Europei ripostează împotriva războiului hibrid
854

456
Virusul viu al gripei aviare rămâne în brânza făcută din lapte de la vaci infectate. Care este riscul pentru oameni
456

59
O navă-spion a Rusiei a fost detectată în largul coastei Hawaii
59

957
Rusia se înarmează într-un ritm alert: Pregătește producția a 120.000 de bombe planante până la finalul anului
957

51
VIDEO Un vulcan noroios în flăcări a erupt în Taiwan
51

833
Alertă la Washington: Alibaba, acuzată că oferă tehnologie armatei chineze pentru atacuri împotriva SUA
833


















Comentează