Analiză audiențe online - Pagină de Facebook Cristian Bușoi

Autor: Politic Scan
Publicat: 08-10-2015 12:55

Cristian Bușoi este unul dintre candidații cu șanse, înscriși în cursa electorală pentru Primăria Capitalei. Cum mediul online este foarte bine exploatat în prezent de orice om politic, mai cu seamă de cei care sunt interesați de votul electoratului, și Cristian Bușoi are o prezență din ce în ce mai activă pe Internet în general și platformele sociale în special.

Astfel, pagina sa publică de Facebook are peste 32.000 de fani și o activitate online destul de intensă, cu un ritm de 3-5 postări zilnice. Faptul că acordă importanță paginii sale se observă și din dezvoltarea câtorva aplicații conexe ca "Ora Europei" și "Drepturile pacienților".

În ceea ce privește publicul său, acesta este unul mai degrabă matur. După cum reiese din graficul de mai jos furnizat de Facebook, foarte puțini tineri sunt interesați de Cristian Bușoi, mai puțin de jumătate din media utilizatorilor de Facebook din segmentul de vârstă până în 34 de ani. O creștere semnificativă față de medie se înregistrează la publicul de peste 45 de ani, în special la cel 55-64 fiind peste dublul mediei de vârstă.

Coloanele albastre reprezintă valorile pentru Cristian Bușoi, cele cu gri reprezentând media publicului Facebook din România.

În ceea ce privește starea civilă, distribuția pe vârste din graficul anterior se regăsește și aici, publicul lui Cristian Bușoi fiind cu precădere căsătorit, 62% față de 38% cât este media Facebook România. Evident, sunt înregistrate valori mai scăzute față de medie în rândul celibatarilor.

 

 

Când privim graficul

cu valorile referitoare la educație, acestea se înscriu în media publicului Facebook din România, cu valori ușor crescute în zona de studii postuniversitare și ușor scăzute în cea a absolvenților de învățământ gimnazial.

 

 

La distribuția pe orașe observăm în mod evident Bucureștiul pe primul loc, urmat de Timișoara cu o creștere semnificativă față de medie, urmată în mod surprinzător de Drobeta Turnu Severin cu un număr de 4 ori mai mare de utilizatori de Facebook interesați de Cristian Bușoi. Celelalte orașe ale României nu înregistrează abateri semnificative de la medie.

Din punct de vedere tehnic, nu constatăm abateri majore de la media Facebook, în niciuna dintre categorii.

Vă redăm în final alte date interesante cu privire la profilul celor interesați de Cristian Bușoi. Astfel:

  • Figurile publice asociate: Alina Gorghiu, Iuliana Tudor, Gabriela Firea și Mariana Cojocaru
  • Comunitate: Local Hub
  •  Companie: Farmacia Catena
  • Partid: PNL
  • TV: Antena 3, Digi24
  • Muzician: Fuego
  • Media/știri/publicații: Revista Avantaje, Femeia, Casa și Grădina
  • Jurnalist: Mihai Gâdea
  • Shopping: Selgros

Analiza prezentă este o completare a materialului Cum se ”văd” pe Facebook candidații la Primăria Capitalei