Fructele de mare, din ce în ce mai căutate de români: Piaţa din România e din ce în ce mai mare

Autor: Gabriel Zamfirescu, Redactor
Publicat: 23-08-2016 19:01

Piața de fructe de mare autohtonă se situa, anul trecut, la circa 35 milioane de euro, iar creșterea estimată pentru anul în curs este de 5%, conform unui studiu de specialitate remis, marți, Agerpres. Potrivit acestuia, creveții conduc atât în topul volumelor de vânzări, cât și în cel valoric. "Creveții au ocupat prima poziție în topul volumelor de fructe de mare vândute în 2015, cu 30,9%, urmați de scoici (16,4%), calamari (13,8%) și caracatiță (8,8%). Clasamentul se păstrează și din punct de vedere valoric: creveții însumează 51,4% din totalul pieței, la mare distanță situându-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) și caracatița (6,9%)", menționează studiul realizat de Romfood Trading.

Studiul precizează că principala sursă de fructe de mare din România sunt creveții tropicali aduși din Vietnam, India și China. "Am constatat cu satisfacție că românii au devenit interesați de fructele de mare care, deși intră în continuare în categoria produselor elitiste, se regăsesc din ce în ce mai mult în obiceiurile de consum. Preferința clară pentru creveți poate fi explicată prin faptul că, pe de o parte, românii călătoresc mult și în special în țări mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii în toate meniurile, dar și pentru că Chefii români îi promovează atât în restaurante, cât și pe posturile de televiziune în emisiuni culinare și în social media", a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.