În 2016, punctualitatea plăților efectuate de români s-a deteriorat în 2016

Autor: Andrei Radu
Publicat: 28-09-2016 11:46

Daca in 2015 comportamentul de plata in randul consumatorilor romani s-a imbunatatit semnificativ comparativ cu anul precedent, insa in 2016 vedem o schimbare in acest trend pozitiv. In prezent, 73% dintre facturi sunt platite la timp, ceea ce inseamna o scadere de 2 puncte procentuale fata de nivelul de anul trecut.

Citeste si: Se aplică și în România! Ce lovitură grea primesc băncile

Acestea sunt doar cateva dintre informatiile furnizate de studiul EOS KSI, intitulat „Comportamente de plata europene” 2016, realizat de catre institutul de cercetare a pietei TNS Infratest. In cadrul acestui studiu au fost intervievati 3.000 de factori de decizie din 14 tari europene.

Un motiv pentru usoara scadere a punctualitatii platilor efectuate de romani ar putea fi extinderea termenului de plata. In prezent, termenele de plata sunt mai lungi decat in 2015: 62% dintre clientii B2B primesc termene de plata de cel putin 40 de zile, fata de 48% anul trecut, anunta wall-street.ro.

“Comparand rezultatele studiilor EOS KSI din anii precedenti, consideram ca exista o corelatie intre termenele de plata acordate si punctualitatea platilor. Desi am avea tendinta sa credem ca, daca exista termene mai lungi de plata, procentul de plati la timp creste, conform analizelor noastre, clientii intarzie platile atunci cand au termene lungi de plata", afirma Georg Kovacs, director general al companiei EOS KSI Romania.