Premierul Franţei lansează o campanie de prevenire a radicalizării islamiste în rândul tinerilor

Autor: Gabriel Zamfirescu, Redactor
Publicat: 18-11-2016 19:30

Premierul francez Manuel Valls a lansat vineri o campanie publicitară al cărei obiectiv este de a descuraja tinerii să adere la cauza terorismului jihadist, relatează presa franceză. Campania intitulată 'Întotdeauna poţi să alegi' ('Toujours le choix') se adresează tinerilor prin intermediul aceloraşi canale de comunicare pe care le folosesc şi jihadiştii pentru a-şi recruta adepţii, în principal reţelele de socializare.

O 'adevărată bătălie culturală', astfel a caracterizat premierul Valls lupta împotriva înregimentării jihadiste. Protagoniştii campaniei sunt doi tineri, un băiat şi o fată, Mehdi şi Emma. Deşi istoria pe care o descriu este un scenariu imaginar, în alte cazuri acest scenariu chiar se întâmplă în realitate, iar ei explică modul de funcţionare a procesului radicalizării şi cum se poate evita capcana de a fi atras în acesta. În clipul difuzat, Emma este o tânără care a fost radicalizată după ce a fost sedusă de un jihadist, care a convins-o să plece în Siria, în timp ce Mehdi a căzut în plasa recrutorilor jihadişti, care îl manevrează luni la rând.

Campania descrie fiecare etapă a procesului de recrutare, de la primul contact şi până când Emma este obligată să se mărite în Siria şi Mehdi primeşte ca misiune să comită un atentat în Franţa. 'Sunteţi responsabili pentru alegerile voastre', subliniază Emma în clipul publicitar ce are ca mesaj de bază: 'radicalizarea înseamnă să-şi distrugi familia, viaţa ta şi pe a celorlalţi', conform Agerpres.