Sondajele plătite și cele 4 transformări 'structurale'

Autor: Lucian Isar, finantist
Publicat: 03-12-2016 12:48
Actualizat: 03-12-2016 13:49

Toata lumea s-a obisnuit cu rateurile sondajelor de opinie in campanie.

Rolul lor manipulatoriu este cunoscut. Acesta vizeaza justificarea fraudelor, demoralizarea trupelor competitorilor, negocierea in termeni mai buni a blaturilor, fortarea sponsorizarilor.

Elena Udrea, live pe Facebook: Constat că toată lumea vrea poziția 69

Altfel spus, oricat de mult costa manipularea prin sondaje, liderii PSD isi scot investitia.

Problema acestor sondaje este ca rateul este mai mare de 2 ori marja de eroare in momentele in care se produc transformari structurale.

Victor Ponta, atac suburban la adresa liderului PNL. Alina Gorghiu: Limbaj marca Traian Băsescu

Cele 4 transformari “structurale” ale perioadei sunt:

– arestarea sefei AEP
– Ghitza controleaza a 3-a televiziune privata de stiri, desigur pe bani capturati de la Statul Roman
– dincolo de parteneriatul “strategic” al sefului STS cu Teamnet, s-au montat camere de luat vederi in sectii (improbabil ca toate sa se defecteze in Dolj si Teleorman)
– falanga lui Oprea a pierdut una din protectiile institutionale.

Prezenta mare la vot limiteaza marja de manipulare.

Spor la votat si numarat corect voturile.

un comentariu de Lucian Isar, finanțist